A 2020-as év számos jelentős változást hozott az életünkbe, többek között hatással volt a webdesign trendekre is. 

A 21. században folyamatosan és nagy ütemben fejlődött a digitális technológia, melyek most még szélesebb körben és még nagyobb felhasználási területen terjedtek el.

A home office új kapukat nyitott az online világ számára.

A személyes vásárlásokat és találkozókat felváltotta az online megrendelés és a zoom meetingelés. 

Megnövekedett az internetezéssel töltött idő és a kanapéról intézhető ügyek száma. 

Sok vállalkozás számára a rugalmasság és a gyors áttérés az online térbe volt az egyetlen járható út a fennmaradás érdekében.

Ebből viszont az következik, hogy most olyan korszakot élünk, amikor az online térben kell kitűnni a tömegből. 

Hogy érhetjük el ezt a leghatékonyabban? Egy olyan naprakész weboldallal, ami a felhasználók igényeire lett tervezve.

Minden tudatos és előrelátó vállalkozó számára előtérbe került a webdesign fejlesztés, mivel webhelyének frissítése pozitívan befolyásolhatja márkáját és bevételeit .

Az online felületek fejlesztése és optimalizálása napjaink egyik legjobb hosszú távú befektetése a vállalkozásunk jövője szempontjából. 

A webdesignod a névjegyed.


Érdekesség:

A Hubspot Research web stratégiáról szóló felmérése szerint a kitöltők 63%-a tervezte frissíteni a weboldalát 2020-ban. A felmérésben szereplő cégek egy részének bizonyára már megújult a weboldala. Nézzük meg, milyen trendek uralkodnak most a piacon!

webdesign 2020

Forrás: Hubspot Research


Mindenesetre, ha te is beletartozol azok a csoportjába, akik adnak a felhasználói élményre 2021-ben és kíváncsi vagy, mely webdesign trendek törtek utat maguknak ebben az élményközpontú társadalomban, mindenképp olvasd el a cikkünket.

Top 10 Webdesign trend 2021-re

A 2021-es webdesign-trendeket általánosságban a gyorsaság, a funkcionalitás és a szemet gyönyörködtető tervezés jellemzi.  Ebben az évben még szélesebb körben elterjed az animációk és a videót használata a felhasználói élmény fokozására érdekében. 

Webdesign tipp #1 – Dark mode, mellett a “kényelmes színek” térnyerése

A dark mode, azaz a fekete és más sötét színek használata modern és elegáns webhelyet eredményez.  

Éppen ezért ez volt 2020 egyik legnépszerűbb webdesign stílusa, ami  még 2021-ben is töretlenül népszerű olyan nagy márkák körében is, mint például az Apple.

Ez a sötét design lehetővé tette a tervezők számára, hogy kreatívabb elemekkel, például pasztellekkel és neonokkal játszhassanak. 

Egyes tanulmányok azt is kimutatták, hogy a sötét mód jobb, mind az akkumulátorunk, mind pedig a szemünk egészsége szempontjából, mivel csökkenti a kék fény okozta terhelés mértékét.

Tekintettel az életvitelünk egyre digitálisabb jellegére, az emberek többsége idejének nagy részét kijelzők előtt tölti, mely megerőltető lehet a szemnek.

2021-ben a webdesignerek elkezdtek a szem kímélése érdekében a sötét és a fehér fény két szélsőségén kívül is gondolkodni. 

A szem számára kényelmes színeket kezdenek alkalmazni, mint például az halványzöld, a pasztell kék, a meleg barna vagy a világos rózsaszín.

Ezek nemcsak a weboldal színeit teszik kellemesebbé, mint a tiszta fekete vagy a fehér, hanem természetesen nyugalmat teremtenek a kikapcsolódáshoz.

Ez a trend reményteli jele annak, hogy a jövő webdesignerei inkább a kényelemre, mint a drámai innovációra törekszenek.

#2 – 3D-s elemek mindenhol

Aki gyerekkorában sokat játszott számítógépen, biztosan emlékszik még, mekkora áttörés volt a 2D-s játékokról áttérni a 3D-s grafikákra.

Bizonyára azt az élményt sem felejti el, hogy milyen őrjítően mozdulatlanná fagyott a számítógépe, amikor nem volt elég erős a videókártyája (a legizgalmasabb pillanatban, mentés előtt).

A 3D grafika a technológia előrehaladtával egyre szélesebb körű ágazatokban terjedt el. Így már nemcsak az animációkban, mesékben és játékokban visszatérő elemek, a webdesignban is egyre többen használják.

Természetesen, mint minden művészetben, itt is megjelent a realizmustól való elszakadás, így a leegyszerűsített 3D-s formák érdekes ábrázatot nyújtanak a webdesign tervezésben is.

#3 –  Kollázsok 

A kollázs a grafikai tervezés egyik legnagyobb trendje az idei évben. 

A kollázs lényege, hogy különböző médiumokat, például fotókat, illusztrációkat, grafikákat, rövid videókat és szöveget művészi módon vegyítünk.  

Amennyiben elcsábulunk ennek a webdesign trendnek, inspiráló és hihetetlenül egyedi webhelyet hozhatunk létre.

Egy jól sikerült kollázs tekinthető egy igazi művészi alkotásnak, mely érdeklődő és visszatérő célközönséget hozhat létre.

#4 – Interaktív kérdőívek

Egyre több márka használja sikeresen a kérdőíveket az interaktív élmény elősegítése érdekében. 

A kérdőívek személyre szabott, feleletválasztós kérdéseket tesznek fel a weboldal látogatóinak. 

A kérdőívek a látogatók preferenciáinak megismerésére összpontosítanak. 

Segítségükkel pontosabb és személyesebb termékajánlás adható, mely hozzájárulhat a bizalom kiépítéséhez.  

#5 – Illusztrációk és valós elemek keveredése

Miért ne használhatnánk képet és illusztrációt is, ha kiegészítik egymást? Miért korlátoznánk be magunkat az egyik verzióra, miközben a geometrikus formáktól a kézzel rajzolt ábrákig bármit használhatunk a fotók „felpimpelésére”?

Ha a márkád megengedi, nyugodtan rugaszkodj el a szabályos design talajáról.

2021-re már annyi váratlan esemény történt a világban, hogy a valóság egyébként is megfoghatatlanná vált.

Ezt követik a webdesign trendek is: egy kis vidámság és játékosság pedig akár egy alapos, kreatív és minőségi munkára engedi asszociálni a látogatókat.

#6 Parallax animáció

Évről évre tanúi lehetünk az animációs trendek növekvő népszerűségének a weblap készítés terén.

2021-ben a webanimációk még összetettebbé és izgalmasabbá válnak az elemek előtérbeli és háttérbeli mozgásának szétválasztása révén. 

#7 – A három dimenziós színárnyalatok

A webdizájn trendek már egy ideje a színátmenetek különböző variációit részesítik előnyben. 

Az idei trend következtében a színátmenetek életszerűbbé válnak, mint valaha. 

A három dimenziós színátmenetek árnyékolással valósulnak meg, amely lekerekített és térbeli hatást kelt. 

Összességében ez a trend azt sugallja, hogy a 2021-es webdesign színei a realizmus magasabb szintjeire törekszenek.

#8 – Görgetéssel generált weblapok

A görgetéssel generált weblapok korszerű és lélegzetelállító képi megjelenést nyújtanak. Jellegzetességük, hogy a weboldal tartalma a görgetés során áttűnésekkel, effektekkel, egymásból átalakulva tűnik fel.

A páratlan látvány valójában magáért beszél.

Ez a webdesign trend az interaktív és látványos megoldásaival arra ösztönzi a felhasználót, hogy még többet olvasson a termékünkről, emellett a képi elemek hozzásegítenek, hogy ahhoz is biztosan eljusson a fő üzenet, aki csak gyorsan végig kívánja pörgetni a weboldalad.

Természetesen ennek a megoldásnak a sok-sok előnye mellett, megvannak a maga hátrányai is.

Ha a felhasználónak éppen nincs elég sávszélessége, a weboldal lassan tölthet be, sőt össze is omolhat a böngészője.

Az is előfordulhat, hogy gyorsan meg akar nézni valamilyen információt a termékről, de útközben elfogy a türelme.

Egy ilyen típusú weboldallal mindig mérlegelnünk kell a kompromisszumokat, hogy mit nyerhetünk és veszíthetünk vele.

Néhány példa a görgetős weblapokra:

Apple Airpods Pro

The Goonies

#9 – Minimalizmus és funkcionalitás

A minimalizmus a modern webdesign egyik alapelve. 

De mi is a minimalista webdesign? 

Találóbb kifejezés erre a tervezési elv, mint a webdesign trend. 

A minimalista tervezés azon alapul, hogy csak az alapvető elemeket – például alapformákat, tiszta szöveget, korlátozott színpalettát és üres helyet – használják fel valami egyszerű, funkcionális és emlékezetes alkotáshoz.

Ennek a trendnek a velejárója nemcsak a weboldal vizuális tervezésének egyszerűsítése, hanem a használhatóság és a funkcionalitás szem előtt tartása. 

A minimalista webdesign az elkövetkező években a modern felhasználói felület kialakításának kulcsfontosságú eleme lesz.

#10. – Absztrakt formák 

Az absztrakt formák, különösen azok, amelyek geometriai primitívekből, például négyzetekből és körökből állnak, egyszerűek, minimalisták és látványosak. 

2021-ben a webdesignerek szabadon építik be ezeket a geometriai formákat összetett, energiával teli és szabadságot árasztó kompozíciókba. 

…és MÉG több Webdesign tipp

A fenti trendek eddig egyelőre a képi megjelenésről szóltak. 2021-ben azonban a vizuális ábrázoláson túl számtalan további szempontot kell figyelembe venni egy weboldal készítés során.

Most összeszedtük a legfontosabbakat, amelyek különösen nagy hatással lehetnek a megtérülésedre.

Kreatív webdesignra vágysz?

 


“A növekvő hirdetési költségek többek között azok, amelyek miatt a marketing-szakembereknek oda kell figyelniük a landing oldal és a konverzió optimalizálásra. Manapság a figyelemnek a felhasználói pszichológia megértésére szükséges összpontosulnia.

A legtöbb esetben nem az oldal rossz használhatósága jelenti az akadályt, hanem a könnyen érthetőség és a motivációs tényezők hiánya” – BEN HARMANUS, Principal Marketing Manager, EMEA


A weboldalad készítésénél 2021-ben tehát elsősorban a felhasználók igényeit és a személyre szabott tartalmat kell szem előtt tartanod. A következő néhány tipp mindenképp elengedhetetlen lesz az új évtizedben:

#1. Átláthatóság

Egy weboldal ma már egy eszköz arra, hogy kiépítsd a bizalmad a célközönségeddel: ez azt jelenti, hogy a te felelősséged lesz az, hogy elegendő információt kapjanak ahhoz, hogy akár a legkisebb elköteleződést (pl. hírlevél feliratkozás) megtegyék az oldaladon.

Ehhez első sorban a nagyfokú bizalom kiépítése szükséges, a megtartásáról pedig egyelőre ne is beszéljünk.

A felhasználóknak érezniük kell a döntés szabadságát, ezért több különböző weboldalt fognak összehasonlítani ahhoz, hogy tudatos elhatározásra jussanak.

Ha nem szolgálsz elég információval vagy mindezt nem nyújtod kellőképp átlátható és könnyen elérhető formában, a versenytársad fogja megtenni helyetted.

Ezután mondanom se kell, hogy kinek szavazzák majd meg a bizalmat.

Ha valamilyen okból kifolyólag nem akarod kiírni a termékeid/szolgáltatásaid árát, akkor is tedd lehetővé, hogy a felhasználók néhány gombnyomással árajánlatot kérhessenek.

Mindemellett olyan tartalmat kell nyújtanod, ami ebben az esetben segít abban, hogy a felhasználók – még annak ellenére is, ha a versenytársadnál láthatják az árakat – megelőlegezzenek annyi bizalmat neked, hogy meghallgatják az ajánlatodat.

Az elkötelezettséget tovább növelheted, ha megjeleníted a korábbi vásárlóid/ügyfeleid véleményét, a minősítéseket, az engedélyeket, a biztonsági intézkedéseket és a garanciát.

#2. Mobilbarát kialakítás

Tudjuk, hogy mindenhol ezt szajkózzák neked.

A felhasználók több mint 50%-a okostelefonról internetezik, képzeld csak el, hogy mennyit veszítesz, ha kihagyod egy ilyen fontos csatorna fejlesztését.

Responzív weboldal alapos tervezéssel, naprakész webdesignnal

 


#3. Felhasználóbarát kialakítás

Elemezd a látogatóid viselkedését, csinálj A/B teszteket, tanulj a visszajelzésekből.

Egy negatív visszajelzés nem kudarc; ez egy tökéletes lehetőség arra, hogy meghalld, mi az, ami visszatartja a márkád, a vállalkozásod a növekedéstől.

Elképzelhető ugyanis, hogy amit egy felhasználó megfogalmaz, azt mások talán nem teszik szóvá annak ellenére, hogy őket is elbizonytalanítja.

Ha teheted, használd ki napjaink fejlett marketing automatizációs és elemző eszközeit arra, hogy visszajelzést szerezz a látogatóidtól és elnavigáld őket a “nézelődéstől” a vásárlásig.

A felhasználónak a weboldaladat olvasva azt kell éreznie, hogy:

  • “mi megértjük a problémádat”
  • “hallunk téged”
  • “tudjuk, mivel küzdesz”

Ehhez viszont az kell,  hogy az ő nyelvükön szólalj meg.

Nem elég elővenned egy szakmailag tökéletesen megfogalmazott műszaki termékleírást vagy visszaemlékezned az irodalom órádra, ahol azt tanították, hogy minél festőibben és választékosabban öntsd szavakba a gondolataid.

Ez persze részben egy nagyon jó tanács, de ne felejtsd el, hogy csak akkor fog azonosulni az értékrendeddel egy olvasó, ha úgy érzi, hogy a tartalom neki szól.

Emiatt meg kell őt ismerned, tudnod kell, hogy ő hogyan kommunikál, hogyan beszél másokkal a problémájáról.

Olvass fórumokat, releváns hozzászólásokat, véleményeket és kérdezd meg magadtól:

A Te weboldalad valóban megragadja a hozzá hasonló személyek (azaz célcsoportod) figyelmét?

A Hubspot friss kutatásai (2020) alapján a modern webdesign egyik legkiemelkedőbb jellemzője a felhasználóbarát kialakítás.

Mit jelent ez?

Egy felhasználóbarát webhely megfelelő mennyiségű információt tartalmaz a látogatók számára, emellett fontos eleme a színvonalas tervezés, és a gyors betöltési idő is.

A kutatás eredményei alapján: 

  • Az emberek 93% -a azért hagyott el egy weboldalt, mert az nem megfelelően jelent meg az eszközén.
  • A felhasználók 90%-a azért hagyott el egy weboldalt, mert az rosszul volt megtervezve.
  • A felhasználók 93%-a kilépett, mert egy weboldal nem töltődött be elég gyorsan.

Ezek az eredmények jól szemléltetik a felhasználóbarát kialakítás fontosságát, mely elengedhetetlen bármely webhely hosszú távú sikere szempontjából.

Webdesign trendek 2021-re – Konklúzió

Ahogyan láthattad, nem elég az, hogy egy igazán divatos, esztétikus weboldalt üzemeltetsz, ha nem figyelsz arra, hogy valóban megszólítsd a célcsoportod.

Itt szeretnénk kihangsúlyozni a kapcsolatot a webdesign és a UX (felhasználói élmény) között.

A koronavírus járvány következtében az online jelenlét minden eddiginél fontosabbá vált, egyre több terméket és szolgáltatást vásárolunk az interneten. 

A pandémia következtében tartósan átalakultak a fogyasztási szokások, a vásárlás és információszerzés egyre inkább az online térben zajlik. 

Míg személyesen számos eszközzel tudsz hatni a potenciális vevőidre, többek között az üzleted kialakításával, a fényekkel, illatokkal és a személyes kapcsolat kialakításával, 2021-ben online kell kapcsolódni a célcsoportoddal, a kijelzőn keresztül kell elnyerheted a bizalmát és elérned, hogy megvalósuljon a kívánt konverzió. 

A bejegyzésünk útmutatót kíván nyújtani a 2021-es webdesign trendek izgalmas kavalkádjában. 

Fontos szem előtt tartanod, hogy a weboldaladnak első sorban a márkád arcát kell hűen tükröznie.

Ahhoz, hogy bizalmat kelts a közönségedben elengedhetetlen, hogy a weboldalad informatív, felhasználóbarát és megfelelően szövegezett legyen.

A Cluster Media csapatára az arculattervezéstől kezdve egészen az álom weboldalad tökéletesítésének utolsó lépéséig mindenben számíthatsz. 

Ránk számíthatsz a webdesign kialakításában

 

Gyakran ismételt kérdések 

Milyen trendek jellemzik a webdesign készítést 2021-ben?

A 2021-es webdesign trendeket általánosságban a gyorsaság, a funkcionalitás és a szemet gyönyörködtető tervezés jellemzi.
Éppen ezért fontos, hogy a webdesign készítés során is figyelembe vegyük ezeket az elemeket.

Miért fontos a reszponzív webdesign?

A reszponzív webdesign optimális megjelenést biztosít a weboldalnak minden készüléken, ami a mobil eszközök térnyerésével egyre inkább elengedhetetlenné válik.