A home office új kapukat nyitott az online világ számára.

A társadalom pedig egy pillanat alatt oldott meg olyan fejlesztéseket, amivel egy csapásra – akár a kanapén ülve – intézhetünk szinte bármit, amit korábban csak személyesen lehetett véghez vinni.

Mi zajlik most a világban?

Számos háztartásban felszabadult a reggeli és esti utazgatásokkal eltöltött idő, az eseményeket otthonról nézhetjük, az éttermek nagy része pedig még zárva van…

Ha valamilyen formában ki is nyitott, a többség egyelőre igyekszik csökkenteni a kockázatot és inkább otthon marad.

Ebből viszont az következik, hogy személyes vásárlásokat és találkozókat felváltotta az online megrendelés, a zoom meetingelés és megnövekedett az internetezéssel töltött idő és előtérbe került a webdesign fejlesztés.

Most tehát olyan korszakot élünk, amikor az online térben kell kitűnnünk a tömegből, ha bizalmat szeretnénk építeni.

Hol kezdődik mindez? Egy olyan weboldalnál, ami a felhasználók igényeire lett tervezve.


Érdekesség:

A Hubspot Research web stratégiáról szóló felmérése szerint a kitöltők 63%-a tervezi frissíteni a weboldalát 2020-ban. Ez a felmérés 2019 végén készült. Vajon mi lenne az eredménye most, amikor a fél világ online ügyintézésre szorul?

webdesign 2020

Forrás: Hubspot Research


Mindenesetre, ha te is beletartozol azok a csoportjába, akik adnak a felhasználói élményre 2020-ban és kíváncsi vagy, mely webdesign trendek törtek utat maguknak ebben az élményközpontú társadalomban, mindenképp olvad el a cikkünket.

 Top 10 Webdesign trend 2020-ra

Webdesign tipp #1 – Színátmenet minimalizmussal

Pár éve még mindenki a minimalizmus híve volt, ez most sincs máshogy, azonban ez a letisztult design kapott néhány új, modern elemet.

Ilyen például a színátmenetek használata, ami mélységet ad, és érdekessé teszi a különböző rétegeket.

Akár a kép mögött, akár a konverziót célzó gombokon vagy a háttér és kép összemosására is használhatjuk: a legújabb webdesign trendek szerint két különböző színből is készíthetünk átmenetet vagy maradhatunk az egyszerűbb verziónál is, ahol egyetlen szín árnyalatai mosódnak el.

Nagy előnye, hogy jól mutat mobiltelefonon és kijelzőn is.

#2 – 3D-s elemek mindenhol

Aki gyerekkorában sokat játszott számítógépen, biztosan emlékszik még, mekkora áttörés volt a 2D-s játékokról áttérni a 3D-s grafikákra.

Bizonyára azt az élményt sem felejti el, hogy milyen őrjítően mozdulatlanná fagyott a számítógépe, amikor nem volt elég erős a videókártyája (a legizgalmasabb pillanatban, mentés előtt).

A 3D grafika a technológia előrehaladtával egyre szélesebb körű ágazatokban terjedt el. Így már nemcsak az animációkban, mesékben és játékokban visszatérő elemek, a webdesignban is egyre többen használják.

Természetesen, mint minden művészetben, itt is megjelent a realizmustól való elszakadás, így a leegyszerűsített 3D-s formák érdekes ábrázatot nyújtanak a webdesign tervezésben is.

#3 –  Egymást fedő rétegek

Ha már a 3D-nél tartunk, a 2020-as webdesign trendek közé tartozik a különböző rétegek használata, véletlenszerűnek tűnő egymásba kúszással, amely szintén 3D jellegű érzetet kelt, mintha az egyik elem a másik előtt lebegne.

Egy jól elhelyezett árnyék még inkább képes kilendíteni a 2D világából, mégis megadja a tökéletlen realitás különleges hangulatát.

#4 – White space és tökéletlenség

Akik szeretnék a minimalista webdesign divatot kicsit tovább gondolni, 2020 tökéletes év a tökéletlenségekre.

Egy alaposan megtervezett weboldallal a szabályellenes, szétszórt design ellenére is el lehet érni a professzionális hatást.

Idén nagy hangsúlyt kap a white space, ami nem mindig ott van elhelyezve, ahol várnád.

Éppen ezzel lesz izgalmas és formabontó az oldalad, amit alig várnak majd, hogy tovább görgessenek még több érdekes elemért.

#5 – Illusztrációk és valós elemek keveredése

Miért ne használhatnánk képet és illusztrációt is, ha kiegészítik egymást? Miért korlátoznánk be magunkat az egyik verzióra, miközben a geometrikus formáktól a kézzel rajzolt ábrákig bármit használhatunk a fotók „felpimpelésére”?

Ha a márkád megengedi, nyugodtan rugaszkodj el a szabályos design talajáról.

2020-ra már annyi váratlan esemény történt a világban, hogy a valóság egyébként is megfoghatatlanná vált.

Ezt követik a webdesign trendek is: egy kis vidámság és játékosság pedig akár egy alapos, kreatív és minőségi munkára engedi asszociálni a látogatókat.

#6 – Túlnagyított és kiemelt betűk

A tipográfia csodái eddig is külön figyelmet érdemeltek, hát most már nemcsak a krónikákban, a reklámtáblákon vagy a filmfeliratokon hangsúlyosak, 2020-ra a weboldalakon is megkapták a figyelemre méltó szerepüket.

Azt kell, hogy mondjuk, megérdemelték ezt.

#7 – Kettéosztott képernyő

Ha több ötleted van és nem szeretnél túl zavaros hatást kelteni, a kettéosztott képernyő is szuper megoldás lehet.

Így egyforma hangsúlyt tehetsz mindkét képre, miközben az aszimmetria izgalmait is belecsempészed a webdesignba. Mindezt fűszerezheted különböző mozgó elemekkel, amelyek a görgetés során aktiválódnak.

#8 – Görgetéssel generált weblapok

A görgetéssel generált weblapok korszerű és lélegzetelállító képi megjelenést nyújtanak. Jellegzetességük, hogy a weboldal tartalma a görgetés során áttűnésekkel, effektekkel, egymásból átalakulva tűnik fel.

A páratlan látvány valójában magáért beszél.

Ez a webdesign trend az interaktív és látványos megoldásaival arra ösztönzi a felhasználót, hogy még többet olvasson a termékünkről, emellett a képi elemek hozzásegítenek, hogy ahhoz is biztosan eljusson a fő üzenet, aki csak gyorsan végig kívánja pörgetni a weboldalad.

Természetesen ennek a megoldásnak a sok-sok előnye mellett, megvannak a maga hátrányai is.

Ha a felhasználónak éppen nincs elég sávszélessége, a weboldal lassan tölthet be, sőt össze is omolhat a böngészője.

Az is előfordulhat, hogy gyorsan meg akar nézni valamilyen információt a termékről, de útközben elfogy a türelme.

Egy ilyen típusú weboldallal mindig mérlegelnünk kell a kompromisszumokat, hogy mit nyerhetünk és veszíthetünk vele.

Néhány példa a görgetős weblapokra:

Apple Airpods Pro

Davide Perozzi

The Goonies

#9 – Dark mode webdesign

Több nagy cég is hozzáadta már a sötét üzemmódot a termékoldalához.

A sötét mód kevésbé megerőltető a szem számára, nem meríti annyira a mobiltelefonok akkumulátorát és lehetővé teszi, hogy a betűk jól láthatóak legyenek. Ebből merítve sokan már alapvetően sötét háttérrel tervezik a weboldalukat.

#10. – Rajzolt ikonok

Mielőtt egy felhasználó elolvasná a weboldalunk tartalmát, először gyorsan átfutja, hogy megtudja, elég releváns-e a tartalom ahhoz, hogy bővebben elmerüljön a részletekben.

Sokan valójában nem is olvasnak végig minden szót, és egyszerűen csak kapaszkodókat, kulcskifejezéseket keresnek a kiemelt szöveg és az illusztratív képek formájában.

A rajzolt ikonok segítenek vizuálisan alátámasztani a különböző tulajdonságokat és szolgáltatásokat és egyszerűen értelmezhetők azok számára is, akik éppen rohanásban vannak, vagy egy olyan helyen, ahol zajlik körülöttük az élet és éppen van pár percük az okos telefonjukat böngészni.

…és MÉG több Webdesign tipp

A fenti trendek eddig egyelőre a képi megjelenésről szóltak. 2020-ban azonban a vizuális ábrázoláson túl számtalan további szempontot kell figyelembe venni egy weboldal készítés során.

Most összeszedtük a legfontosabbakat, amelyek különösen nagy hatással lehetnek a megtérülésedre.


“A növekvő hirdetési költségek többek között azok, amelyek miatt a marketing-szakembereknek oda kell figyelniük a landing oldal és a konverzió optimalizálásra. Manapság a figyelemnek a felhasználói pszichológia megértésére szükséges összpontosulnia.

A legtöbb esetben nem az oldal rossz használhatósága jelenti az akadályt, hanem a könnyen érthetőség és a motivációs tényezők hiánya” – BEN HARMANUS, Principal Marketing Manager, EMEA


A weboldalad készítésénél 2020-ban tehát elsősorban a felhasználók igényeit és a személyre szabott tartalmat kell szem előtt tartanod. A következő néhány tipp mindenképp elengedhetetlen lesz az új évtizedben:

#1. Átláthatóság

Egy weboldal ma már egy eszköz arra, hogy kiépítsd a bizalmad a célközönségeddel: ez azt jelenti, hogy a te felelősséged lesz az, hogy elegendő információt kapjanak ahhoz, hogy akár a legkisebb elköteleződést (pl. hírlevél feliratkozás) megtegyék az oldaladon.

Ehhez első sorban a nagyfokú bizalom kiépítése szükséges, a megtartásáról pedig egyelőre ne is beszéljünk.

A felhasználóknak érezniük kell a döntés szabadságát, ezért több különböző weboldalt fognak összehasonlítani ahhoz, hogy tudatos elhatározásra jussanak.

Ha nem szolgálsz elég információval vagy mindezt nem nyújtod kellőképp átlátható és könnyen elérhető formában, a versenytársad fogja megtenni helyetted.

Ezután mondanom se kell, hogy kinek szavazzák majd meg a bizalmat.

Ha valamilyen okból kifolyólag nem akarod kiírni a termékeid/szolgáltatásaid árát, akkor is tedd lehetővé, hogy a felhasználók néhány gombnyomással árajánlatot kérhessenek.

Mindemellett olyan tartalmat kell nyújtanod, ami ebben az esetben segít abban, hogy a felhasználók – még annak ellenére is, ha a versenytársadnál láthatják az árakat – megelőlegezzenek annyi bizalmat neked, hogy meghallgatják az ajánlatodat.

Az elkötelezettséget tovább növelheted, ha megjeleníted a korábbi vásárlóid/ügyfeleid véleményét, a minősítéseket, az engedélyeket, a biztonsági intézkedéseket és a garanciát.

#2. Mobilbarát kialakítás

Tudom, hogy mindenhol ezt szajkózzák neked.

Viszont nagyon sok esetben fordul elő, hogy webdesign szempontból mobilon is esztétikus egy weboldal, mégsem elég gyors vagy a konverzió optimalizációs stratégia nincs mobilra kidolgozva.

A felhasználók több mint 50%-a okostelefonról internetezik, képzeld csak el, hogy mennyit veszítesz, ha kihagyod egy ilyen fontos csatorna fejlesztését.

#3. Felhasználóbarát kialakítás

Elemezd a látogatóid viselkedését, csinálj A/B teszteket, tanulj a visszajelzésekből.

Egy negatív visszajelzés nem kudarc; ez egy tökéletes lehetőség arra, hogy meghalld, mi az, ami visszatartja a márkád, a vállalkozásod a növekedéstől.

Elképzelhető ugyanis, hogy amit egy felhasználó megfogalmaz, azt mások talán nem teszik szóvá annak ellenére, hogy őket is elbizonytalanítja.

Ha teheted, használd ki 2020 marketing automatizációs és elemző eszközeit arra, hogy visszajelzést szerezz a látogatóidtól és elnavigáld őket a “nézelődéstől” a vásárlásig.

A felhasználónak a weboldalad olvasva azt kell éreznie, hogy:

  • “mi megértjük a problémádat”
  • “hallunk téged”
  • “tudjuk, mivel küzdesz”

Ehhez viszont az kell,  hogy az ő nyelvükön szólalj meg.

Nem elég elővenned egy szakmailag tökéletesen megfogalmazott műszaki termékleírást vagy visszaemlékezned az irodalom órádra, ahol azt tanították, hogy minél festőibben és választékosabban öntsd szavakba a gondolataid.

Ez persze részben egy nagyon jó tanács, de ne felejtsd el, hogy csak akkor fog azonosulni az értékrendeddel egy olvasó, ha úgy érzi, hogy a tartalom neki szól.

Emiatt meg kell őt ismerned, tudnod kell, hogy ő hogyan kommunikál, hogyan beszél másokkal a problémájáról.

Olvass fórumokat, releváns hozzászólásokat, véleményeket és kérdezd meg magadtól:

– A Te weboldalad valóban megragadja a hozzá hasonló személyek (azaz célcsoportod) figyelmét?

Webdesign trendek 2020-ra – Konklúzió

Ahogyan láthattad, nem elég az, hogy egy igazán divatos, esztétikus weboldalt üzemeltetsz, ha nem figyelsz arra, hogy valóban megszólítsd a célcsoportod.

Itt szeretném kihangsúlyozni a kapcsolatot a webdesign és a UX (felhasználói élmény) között.

A kettőt ugyanis nem lehet szétválasztani és 2020-ban különösen nagy elvárás lesz, ha fenn akarsz maradni a versenytársaid mellett.

Bármennyire is “trendi” a weboldalad, ha nem építi ki a bizalmat, ami miatt (akár mikro szinten) elköteleződik a közönséged, akkor nem fogod látni a bevételedben az eredményét.

A jó hír viszont az, hogy amilyen bonyolultnak tűnik a két terület összehangolása, annyira széles körű eszközkészlet áll a rendelkezésedre.

Mikor is lehetne jobb alkalom az üzleted építésére, mint 2020, amikor tökéletesen mérhető az, hogy ki, mikor, hogyan, melyik weboldalon, milyen konverziós eseményeket hajtott végre?

Használd ki, hogy a fejlett marketing eszközöknek köszönhetően teljesen legálisan használhatod az oldaladon gyűjtött adatokat arra, hogy még tovább fejleszd a vállalkozásodat!

A mi célunk, hogy ott segítsünk neked, ahol szükséged van rá.