Gondolkodtál már azon, hogy mióta alkalmazunk a marketing eszközöket?
A klasszikus értelemben vett marketing eszközök megjelenéséhez a jelentősen növekvő, már-már túlzott mértékben fellendülő termelés hatásaként felhalmozódott áru vezetett, mely értékesítését valamilyen módon ösztönözni kellett.
A “pre-marketingnek” is nevezett korszakban a piaci kereslet meghaladja a kínálatot, ezért a vállalatok termelésük növelésére koncentráltak, ahogy nőtt a megtermelt áru mennyisége, úgy vált szükségessé az eladás ösztönzése és a marketing fejlődése.
Marketing eszközök napjainkban
A marketing fejlődésének jelenlegi szakaszát az Ötlet marketing koraként tartjuk számon. Ebben a korszakban a vállalatok nem minden esetben kérdezhetik meg a fogyasztót arról, hogy mire van igénye, mert talán még ő maga sem tudja.
A vevő nem tudja felmérni, hogy mire képes a technika, ezért a vállalatoknak folyamatos kutatás fejlesztésbe kell fektetni a pénzüket és az idejüket.
A vállalatok egymással versengenek a legújabb innováció piacra dobásával, ezután már csak annyi a dolguk, hogy megtalálják és megszólítsák azokat a fogyasztókat, akik nyitottak az újdonságukra.
Napjainkban a marketing szakmának soha nem látott mértékben kell alkalmazkodnia a gyorsan változó fogyasztói attitűdhöz, miközben a technológia fejlődése megváltoztatta a médiafogyasztási szokásainkat, az új médiumok új marketing eszközöket teremtettek.
Az új technológiáknak és médiumoknak köszönhetően nagy reklámzaj veszi körül az embereket, akik egyre inkább elutasítóan viszonyulnak a reklámokhoz.
Manapság egyre nagyobb kihívást jelent elérni a célcsoportot, a potenciális vevők elérése érdekében mindig új felületeken, új marketing eszközökkel és tartalommal igyekeznek kommunikálni a vállalatok.
Marketing eszközök kiválasztása
Mi a marketingünk valódi célja?
Miközben a marketing eszközök között keressük a megfelelőt, könnyen abba a hibába eshetünk, hogy figyelmen kívül hagyjuk a marketing tevékenységünk valódi célját.
A közösségi média világában könnyedén megfeledkezhetünk arról, hogy nem a követőink és a lájkok számának növelése a marketingünk fő célja (noha a közönségépítés is egy fontos stádium), a márkaépítés mellett az értékesítés támogatására is nagy hangsúlyt érdemes fektetni.
Abban az esetben, ha minél több marketing eszközt próbálunk bevetni, könnyedén szétforgácsolódnak az erőforrásaink. Érdemes mindig összehangolt kampányokban gondolkodnunk, melyek növelik egymás hatékonyságát.
A valódi célunk a marketing eszközök használatával a vállalati célok elérésének támogatása és a célcsoportunk fogyasztói döntéseinek befolyásolása kell hogy legyen!
Kíváncsi vagy, hogyan születik meg a döntés a fogyasztó fejében? Olvass tovább és ezt is megtudhatod!
A marketing eszközök hatása a fogyasztói döntésekre
A legjobb marketing eszközök kiválasztásához elengedhetetlen a célcsoportunk alapos ismerete és médiafogyasztási szokásaik figyelembe vétele.
Ahhoz, hogy a marketing elérje célját és valóban hatással legyen a fogyasztók döntésére fontos megismernünk a fogyasztók magatartását és döntési mechanizmusát.
A fogyasztói magatartás és a vásárlási döntési folyamat
A fogyasztói magatartást a termékek és a szolgáltatások megszerzése és használata során végzett tevékenységek, például a márka- és boltválasztás összességeként szokás értelmezni, amelynek fő célja a fogyasztó elégedettségének növelése.
A fogyasztók a vásárlás anyagi vonzatától és az ahhoz fűződő érzelmi kötődéstől függően, hosszabb vagy rövidebb döntési folyamaton mennek keresztül, mely folyamat öt szakaszra bontható.
A fogyasztói döntési folyamat szakaszai:
- A felmerült probléma, illetve igény azonosítása, tehát a fogyasztóban megfogalmazódik a vágy egy adott termék vagy szolgáltatás iránt.
- Ezt követően információ gyűjtésbe kezd.
- A megszerzett információkat rendszerezi és értékeli, felállítja a számára legfontosabb szempontokat.
- Majd ezek mentén meghozza a vásárlói döntést, azaz vásárol.
- Az utolsó szakasz a döntés utáni magatartás szakasza, amikor a termék használata vagy a szolgáltatás igénybevétele után a vásárló értékeli a megvásárolt terméket
Marketing eszközök kiválasztása a döntési folyamat alapján
A döntési folyamat szakaszainak azonosítása azért fontos, mert minden szakaszban más marketing eszközökkel befolyásolható a fogyasztó magatartása és érhető el a leghatékonyabban a marketing célja.
Célcsoport specifikusan érdemes ezen szakaszokban a megfelelő hirdetési felületeken a megfelelő üzenetekkel hatni a fogyasztókra.
A reklám elsődleges célja a figyelemfelkeltés, ezt követően elengedhetetlen, hogy a vállalat megfelelő minőségű döntést segítő információt biztosítson.
Ezt követően fontos, hogy remarketing eszközökkel elérjük, hogy továbbra is a fogyasztó fejében maradjunk.
Végső soron pedig a vásárlást követően se hagyjuk magára a vásárlókat!
Különösen fontos napjainkban a megfelelő panaszkezelés is, hiszen az internet korában egyetlen elégedetlen vásárló is komoly károkat tud okozni a megítélésünkben.
A fogyasztó természeténél fogva a döntési folyamat során igyekszik minimalizálni a döntése kockázatát.
A következő típusú kockázatokat szokás azonosítani:
- funkcionális,
- pénzügyi
- fizikai
- társadalmi
- pszichológiai kockázat
Ez a kockázat mindig szubjektív (észlelt kockázat), a marketing célja ezen észlelt kockázat minimalizálása kell hogy legyen. Erre megfelelő eszköz lehet például a pénz visszafizetési garancia vállalása, a megfelelő ügyfélszolgálat működtetése és a felelős vállalati magatartás tanúsítása és ezek megfelelő kommunikációja.
Az észlelt kockázatot jelentős mértékben csökkenti továbbá a többi vásárló személyes véleményének megismerése, panaszaik figyelembe vétele és kezelése például a közösségi média felületeken.
Bár a fogyasztók többsége ezeken a lépéseken megy keresztül, mégis általában nem ugyanarra a fogyasztói döntésre jut, ennek oka az egyéni preferenciák eltérésében keresendő.
Az egyén vásárlási döntéseit az alábbi öt pszichológiai tényező határozza meg:
- a motiváció,
- az észlelés,
- a tanulás,
- a gondolkodás
- és az attitűdök. ( Lőrincz–Sulyok, 2017)
Az eddigiekben megtudhattad, hogy:
- a legjobb marketing mindig célcsoport specifikus
- a fogyasztói vásárlói döntések egyes szakaszában eltérő a marketing célja és eszközrendszere
- a marketing egyik célja, hogy minimalizálja a fogyasztó észlelt kockázatát
- a fogyasztók pszichológiai tényezők alapján hozzák meg a döntéseiket, ezt szem előtt kell tartanunk a marketing üzenetek megfogalmazásánál
Bejegyzésünket a marketing eszközök részletes felsorolásával folytatjuk, majd közérthetően ismertetjük a marketing eszközök fogalmát és több szempont szerint csoportosítjuk őket.
A marketing eszközök felsorolása és csoportosítása
A marketing eszközök csoportosítására az egyik legkézenfekvőbb megoldás az online és az offline eszközök szerinti felsorolás.
Hagyományos marketing eszközöknek tekintjük az offline médiumokat és a klasszikus marketing eszköztárát, míg az online vagy digitális marketing csoportjába soroljuk az internet elterjedésével együtt kialakult marketing kommunikációs eszközöket.
Az offline marketing eszközök felsorolása
- Reklámtábla és óriásplakát
Kültéren elhelyezett nagy méretű hirdetési felületek, melyek napjainkban már egyre interaktívabbak és kreatívabbak.
- Szórólapok, reklámújságok
Az egyik leghagyományosabb marketing eszköz.
- Eladáshelyi reklám
A POS marketing eszközök a fogyasztókat az értékesítés helyén hivatottak elérni, például egy figyelemfelkeltő táblával, kihelyezéssel vagy promóciós tevékenységgel az eladás helyén.
- Rádió
Rádiócsatornákon történő reklámozás.
- Tévéreklám
Audiovizuális marketing eszköz, jellemzőek a reklámblokkok, melyek a televízió adást szakítják meg.
- Termékelhelyezés
Jellemzően filmekben vagy más tévé műsorokban bukkan fel a hirdetett termék, melyről nem válik azonnal egyértelművé, hogy reklám.
- Eseménymarketing
Személyes kapcsolatra épülő marketing eszköz, vásárok, kiállítások, konferenciák szervezésével jár.
- Szponzoráció
Két fél üzleti kapcsolata, többnyire a sporthoz, a kultúrához vagy a szociális szférához kapcsolódik, az egyik fél anyagi támogatásáért cserébe megjelenési felületet kap az adott eseményen és annak kommunikációja során.
- Direkt marketing eszközei:
A direkt marketing személyes kapcsolaton alapúló marketing és sales tevékenység.
- Telemarketing:
Telefonon keresztüli értékesítés esetleg piackutatásra, ügyfél elégedettség felmérésre használatos tevékenység.
- Postai levél:
Postai úton történő reklámozás, más néven DM marketing.
- Szájreklám
Az elégedett fogyasztó önszántából ajánlja a vállalkozást vagy a terméket, ez a legmegbízhatóbb információ a fogyasztó számára.
A technológia folyamatos fejlődése a digitális marketing kommunikációs eszközök megjelenését és térnyerését eredményezte.
Az online hirdetési felületeken a felsorolt offline eszközöknél jellemzően hatékonyabban és innovatívabban érhető el a kiválasztott célcsoport, így könnyebben valósul meg az adott reklám célja.
Azonban az offline csatornák sem vesztették el a létjogosultságukat, célcsoporttól függően legtöbb esetben az integrált kampányok működnek a leghatékonyabban.
Az online marketing eszközök felsorolása
Bejegyzésünket az online marketing eszközök felsorolásával folytatjuk, összefoglaljuk számodra a digitális marketing eszközök fogalmát és az ismeretlen angol mozaik szavak jelentésére is fény derül.
- Weboldal
Napjainkban egy minőségi weboldal a vállalkozás legfontosabb online felülete és tükre.
A koronavírus válság következtében egy webáruház működtetése is egyre inkább kulcsfontosságú tényező a sikerhez.
Egy minőségi weboldal az online marketing eszközök sikeres alkalmazásának az alapja.
- SEO, azaz keresőoptimalizálás
A SEO segítségével lehetőségünk van a fizetett hirdetéseknél hosszabb ideig előkelő pozícióba kerülni a Google találati listáján.
A SEO tehát nem egy hirdetési típust jelent, hanem olyan kulcsszóra optimalizált beállításokat, amelyek segítik a Google-t abban, hogy meghatározza az oldalad relevanciáját a felhasználók érdeklődése számára.
Ezáltal lehetőséged van a termékeddel/szolgáltatásoddal akkor is szem előtt lenni a Google listájában, ha éppen semmilyen hirdetésed nem fut.
- PPC, azaz fizetett hirdetések
Amennyiben gyorsan szeretnénk látványos eredményt elérni, érdemes PPC alapú kampányokban gondolkodnunk.
Ide sorolhatjuk az olyan online marketing eszközöket, mint a Google Ads és a közösségi média platformokon elhelyezett hirdetéseket is.
- Tartalommarketing
Úgy tartja a mondás “a tartalom a király”. Napjaink online marketing egyik alapja, hogy értéket adjunk a fogyasztóknak és ne agresszív marketing üzenetekkel célozzuk meg.
Tartalom lehet egy hasznos blog vagy vlog vezetése, mely informatív és szórakoztató időtöltés nyújt a fogyasztónak.
- Email marketing
A megfelelően kezelt email marketing, még napjainkban is az egyik legjobb ár-érték arányú online marketing eszköz. A legkorszerűbb verziója az automatizált marketing, amikor a felhasználók érdeklődése és online viselkedése alapján célozzuk a potenciális vevőket, személyre szabottan.
- SSM, azaz Közösségi média marketing
A közösségi média napjaink egyik legnépszerűbb online csatornája, a médiafogyasztási adatok szerint, különösen a fiatalabb célcsoport esetében elkerülhetetlen a közösségi média marketing.
Az SSM magába foglalja az összes közösségi platformon végzett marketingtevékenységet az organikus posztokat és a fizetett hirdetéseket is.
- Online PR és influencer marketing
Az egyik leggyorsabb ütemben növekvő online marketing eszköz. Hatékonyságának és gyorsaságának köszönhetően sok termék vagy szolgáltatás esetén sikeresen alkalmazható online marketing eszköz.
Az influencerek nem csak hirdetési felületet biztosítanak, hanem a követőikre szabott tartalom gyártást is elvégzik.
- Mobil marketing
A mobil eszközök elterjedésével, új lehetőségek nyíltak a hely alapú hirdetések terén. Például Waze, Google Maps hirdetések.
Ismeretlenek számodra ezek a kifejezések?!
Vedd fel velünk a kapcsolatot!
ATL és BTL marketing eszközök
A 20. század végén a marketing eszközrendszerét jellemzően két csoportba sorolták: az above-the-line (ATL) és a below-the-line (BTL) marketingre.
Az angol kifejezés magyarul annyit jelent a vonal felett (ATL) és a vonal alatt (BTL), a vonal a mindenki számára egyértelmű és a furmányosabb, személyre szabottabb marketing eszközöket választja el.
Az ATL marketing eszközök sajátosságai
Az ATL (tehát a vonal feletti) marketing eszközök, jellemzően a hagyományos médiumokon keresztüli kommunikációs formákat foglalja magában.
Az ATL marketing eszközök esetében a kommunikáció hátterében nincs rejtve a hirdetési szándék.
Az ATL marketing hirdetési felületei jellemzően a tv reklám, rádió reklám, nyomtatott sajtó, óriásplakátok, online hirdetések, személyes eladás, promóciós tevékenységek.
Az ATL eszközök csatornája tehát a tömegmédia, ahol reklámhirdetés formájában tömegeket érhet el. Az ATL marketing eszközök egyik sajátossága, hogy a hirdetési felületet jellemzően külső közreműködő tulajdonában van, a hirdető pedig bérbe veszi tőle a felületet.
A BTL marketing eszközök jellemzői
A BTL mozaikszó, értelmezése szerint a “vonal alatti”, tehát nem hagyományos kommunikációs eszközök tartoznak ebbe a csoportba. A BTL marketing eszközök szándéka nem minden esetben egyértelmű.
A BTL marketing a tömegkommunikációs csatornák helyett a személyes kommunikációt helyezi előtérbe, közvetlen kapcsolat létesítésére törekszik. A direct marketing eszközök segítségével személyesebb kapcsolat alakítható ki a célcsoporttal.
A BTL eszközei lehetnek például a megjelenés vásárokon és kiállításokon, szponzoráció vagy eladáshelyi megjelenések.
A BTL eszközök esetében a kommunikációt közvetítő eszközöket a hirdető birtokolja.
Ahogy már említettem, az ATL és BTL marketing eszközök fogalma a 90-es években volt igazán aktuális.
Az ATL és BTL marketing eszközök szerinti csoportosítás az online csatornák elterjedésével vesztett jelentőségéből, hiszen az online hirdetések a fenti rendszer alapján éppen a vonalon találhatóak.
Ezek a korszerű marketing eszközök ötvözik a két csoport előnyeit, mivel lehetővé teszik személyre szabott kommunikációt tömegek elérésével.
A személyre szabott kommunikáció elengedhetetlen ahhoz, hogy marketing üzenetünk hatással legyen a fogyasztó magatartására.
A megfelelő marketing eszközök kiválasztásához azonosítanunk kell az elérni kívánt célcsoportot, majd rájuk szabva kialakítani a kommunikációs stratégiánkat.
Tudj meg többet bejegyzés folytatásából, ahol a célcsoportok alapján csoportosítjuk a marketing eszközöket!
A marketing eszközök csoportosítása a célcsoportok alapján
Marketing kommunikációs szempontból mindenképpen meg kell különböztetnünk a vállalati ügyfeleket (B2B- business to business) és magánszemélyeket (B2C business to consumer).
A B2B és a B2C marketing kampányok technikailag hasonlóan épülnek fel, jellemzően hasonló marketing eszközöket érdemes alkalmazni, azonban fellelhető számos döntő különbség közöttük.
Az alapvető különbségek megértése és szem előtt tartása sikeressé teszi a kommunikációt és segít a megfelelő hirdetési felületek kiválasztásában.
A döntéshozó személye
Az első és legfontosabb különbség a döntéshozó személyek célzott elérésében rejlik.
A B2B kampányok egyik legnagyobb kihívása, hogy a vállalkozáson belül egy adott egyénre vagy egyének kis csoportjára kell hatást gyakorolni. Ők a döntéshozók.
Ebben segíthet például a LinkedIn hirdetésekben a munkakör szerinti célzás.
Ezzel szemben a B2C-kampányok esetében kevésbé fontos a célzott kommunikáció, a hirdetés megjelenhet bárki számára, aki vásárolhat.
Lehetséges, hogy éppen egy olyan fogyasztót érünk el, akit épp nem érdekel a termékünk, de ő pont megosztja olyannal, aki már a potenciális ügyfelünk lehet.
A B2C területen működő vállalkozások számára a legfőbb cél, hogy valamilyen úton eljussanak a háztartások döntéshozójához és az alkalmazott marketing eszközök hatással legyenek a fogyasztói döntésekre.
A B2B kommunikáció és marketing eszközök
A B2B kampányokban egy szűk réteget kell célzottan elérnünk. Őket informatív, számokkal alátámasztott kommunikációval győzhetjük meg, mivel döntéseiket racionálisan hozzák meg.
Jellemzően kevesebb ügyfél van, de ők nagy volumenben vásárolnak, ezért alapvető fontosságú a személyes kapcsolatok kiépítése és ápolása.
Speciális szükségleteik is lehetnek, de nem a saját igényeiket kielégítésére törekszenek, hanem beszerzéseikkel a vállalat hosszú távú érdekeit kívánják szolgálni.
Az ő esetükben a legjobb marketing eszközök lehetnek a remarketing és az email marketing, a célzott közösségi média marketing, PR eszközök és kiemelkedő szerepe van a személyes kapcsolatnak is.
Szívesen veszik az oktató tartalmakat, webináriumokat, esettanulmányokat, megtérülési mutatókat, döntő tényező lehet számukra a megfelelő minőségű referencia felmutatása is.
A B2C kommunikáció és marketing eszközök
A B2C piacon értékesítő vállalat alapvetően végfelhasználóknak értékesít, ők személyesen is érdekeltek a döntési folyamat során. Nyitottabbak az akciókra és szívesen veszik a szórakoztató, hasznos időtöltést jelentő tartalmakat.
Számukra a vásárlás szórakozás és egy örömteli esemény, mellyel kielégíthetik általános igényeiket és vágyaikat.
Döntéseiket gyakran érzelmi alapon hozzák meg, ezért a kommunikációs stratégiában a vágykeltésre és a vásárlást követő haszon hangsúlyozására érdemes fókuszálnunk.
Napjainkban egyre nagyobb a humoros, kreatív marketing eszközök hatása a fogyasztói döntésekre, miközben egyre fontosabbá válik a többi vásárló személyes véleménye is.
A B2C kommunikáció során a marketing eszközrendszerének bármely módszere hatékonyan alkalmazható, amennyiben a fentebb ismertetett szempontokat szem előtt tartjuk.
B2B vagy B2C célcsoportodat szeretnéd elérni? Ránk számíthatsz!
Marketing eszközök költségek szerinti csoportosítása
Bejegyzésünk folytatásában a marketing anyagi vonzatai és a média felület tulajdonlása alapján csoportosítjuk az eddig felsorolt marketing eszközöket. Megkülönböztethetünk saját, szerzett- és fizetett médiát.
A továbbiakban ezeket mutatjuk be részletesen.
- Saját média: weboldal, közösségi oldal, blog, vlog, landing page, applikáció
- Szerzett média: vélemények, megjelenés más közösségi média felületen, más blogon vagy vlogon
- Fizetett hirdetések: display hirdetések, közösségi média kiemelések, fizetett együttműködések
“Ingyenes marketing eszközök”
Ingyenes marketing eszköz nem létezik!
Sok kezdő vállalkozó törekszik ingyenes marketing eszközök alkalmazására, azonban bármilyen marketing tevékenységbe kezdünk, rá kell szánnunk az értékes időnket és meg kell szereznünk a szaktudás egy részét.
Elsőre jó ötletnek tűnhet a saját média felületek ingyenes elkészítése, azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy ezek a vállalkozás online tükörképei!
Egy lassú és elavult weboldal, egy nem megfelelő szakértelemmel kezelt közösségi média felület azonnal kedvét szegheti a potenciális fogyasztóknak.
Ismerd meg az idei év webdesign trendjeit!
Amennyiben rendelkezünk a megfelelő és naprakész szaktudással és rengeteg szabad időnk van, amit nem tudnánk jövedelmezőbben vagy kellemesebben eltölteni, akkor megfontolhatjuk az ingyenes marketing eszközként emlegetett technikák alkalmazásának lehetőségeit.
- A content marketing jelentése ismerős lehet, ide soroljuk például a blogolást, vlogolást és más tartalom előállítással kapcsolatos technikákat.
A tartalommarketing költséghatékonyan járulhat hozzá vállalkozásunk hosszú távú céljainak eléréséhez, azonban rendkívül időigényes, lassú és folyamatos tervezést igénylő marketing eszköz. - A keresőmotor optimalizálás: A weboldal optimalizálása hosszú távra szóló eredményeket hoz viszonylag gyorsan, azonban a keresőmotorok működése rendkívül összetett, ezért ez egy kimondottan nagy szaktudást igénylő digitális marketing eszköz.
Ha nincs időd és affinitásod ennek megtanulására, bízz meg egy SEO szakembert.
Kérj ajánlatot a Cluster Mediától! - Ingyenes marketing eszközöket kutatva kézenfekvő megoldásnak tűnik a közösségi média marketing.
Azonban a közösségi média csak a felhasználok számára ingyenes, a hirdetőknek nem.
A összetetten működő algoritmusnak köszönhetően a közzétett tartalmak önmagukban kevés követőt érnek el, ezért fontos, hogy fizetett kampányokat is indítsunk.
Ezzel együtt a közösségi média marketing egy költséghatékony hirdetési forma, ha megfelelő szakértelemmel kezelik a fizetett hirdetéseket. - A szerzett média és a szájreklám különös tekintettel az online véleményeket komoly befolyásoló erővel bírnak a fogyasztók számára.
Azonban ennek érdekében a legtöbb amit tehetünk, hogy a lehető legjobb tudásunk szerint szolgáljuk ki a fogyasztóinkat.
Ne feledjük azonban, hogy ezek sem teljesen ingyenes marketing tevékenységek, hiszen, ha mindezt sikeresen kívánjuk kivitelezni, sok időt kell áldoznunk rá, és a megfelelő alapok elsajátításához szükséges oktatásokra is áldoznunk kell!
A Cluster Média örömmel veszi le a válladról ezeket a feladatokat és támogat a vállalati céljaid elérésében!
Fizetett hirdetések
Korábban már volt szó a fizetett hirdetésekről. A legtöbb esetben a kattintásokért, konverziókért vagy a megjelenésekért fizetünk.
Számtalan felületen lehetőségünk van hirdetni, azonban a megfelelő eszköz kiválasztásához érdemes a lehető legjobban megismerni a célcsoportunkat.
Ennek hiányában a hirdetésink nem befektetésként, hanem költségként fognak funkcionálni.
Segítségre van szükséged a marketing stratégiád kialakításához? Vedd fel velünk a kapcsolatot!
A hagyományos és az innovatív marketing eszközök
A marketing szakma folyamatos fejlődése következtében a néhány éve újdonságnak számító marketing eszközöket ezen csoportosítási elv szerint már a hagyományos marketing eszközök csoportjába soroljuk.
Így minden eddigiekben megemlített hirdetési forma korszerű marketing eszköz, de általánosságban elmondható, hogy már az online csatornák és a mobil marketing eszközök nem tekinthetőek innovatív marketing megoldásnak.
Innovatív marketing eszközök
Lezárásképpen összegyűjtöttünk néhány olyan trendet, amelyek várhatóan meg fogják határozni a következő éveket az innovatív marketing területén.
- Mesterséges intelligencia és kiterjesztett valóság
- Chat Botok és automatizált e-mail marketing
- Big Data – azaz adatközpontú marketing
- CRO és a webhely élmény javítása
- Átláthatóság, fenntarthatóság és felelős vállalat imázs
- Tartalommarketing
Innovatív és hatékony marketing megoldásokat keresel ?
Bízunk benne, hogy írásunkat elolvasva könnyebben eligazodsz a marketing útvesztőjében. Úgy reméljük, hogy a marketing eszközök felsorolása és az átfogó, több szempont szerinti csoportosítása hozzájárul a vállalkozásod számára legjobb marketing eszközök kiválasztásához.
Amennyiben, többet megtudnál a mi eredményorientált és költséghatékony megoldásainkról, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Segítünk összekapcsolódni a célcsoportoddal.
Gyakran ismételt kérdések
Hogyan csoportosíthatóak a marketing eszközök?
A marketing eszközöket több szempont alapján csoportosíthatjuk, például:
- Online és hagyományos marketingkommunikációs eszközök
- B2C és B2B marketing eszközök
- BTL és ATL marketing eszközök
Hogyan csoportosíthatóak az online marketing eszközök fajtái?
SEO, azaz keresőoptimalizálás
PPC, azaz fizetett hirdetések
Tartalommarketing
Email marketing
SSM, azaz Közösségi média marketing
Online PR és influencer marketing
Mobil marketing
Mik az ATL és BTL marketing eszközök sajátosságai?
Az ATL marketing eszközök jellemzően a hagyományos kommunikációs formákat foglalják magukba, míg a BTL marketing a nem hagyományos eszközökön történő kommunikációt jelenti.
A BTL eszközök sajátossága, hogy eladási szándékuk nem mindig egyértelmű.
Az ATL kommunikáció során a hirdető bérli a hirdetési felületet, míg a BTL során a hirdető birtokolja.