Biztosan hallottál már a SEO-ról, ha van weboldalad vagy éppen most tervezel létrehozni egyet.

Ha benned is felmerült már valaha a kérdés, hogy “Mi az a SEO?”, akkor a legjobb helyen jársz!

Írásunkból megtudhatod a SEO jelentését, megismerheted a legfontosabb SEO fogalmakat és a keresőoptimalizálás lépéseit és fő területeit.

1. A SEO marketing jelentése

A SEO egy angol mozaik szó, melyet a search engine optimization kezdőbetűi alkotnak.

A SEO magyarul keresőmotor optimalizálást jelent, azonban a hétköznapi nyelvben a rövidített formáját, azaz a keresőoptimalizálást használják.

A világ legnépszerűbb keresőmotorja egyértelműen a Google, de például a Yahoo! és a Bing is széles körben ismertek.

A keresőmotort napi szinten használja mindenki, aki internetezik, de kevesen vannak tisztában a keresőoptimalizálás jelentésével.

Felhasználóként elvárjuk a keresőktől, hogy a keresésünk minél relevánsabb és megbízhatóbb találatokat eredményezzen.

Soha nem szabad elfelejteni, hogy a keresőmotoroknak is az az érdeke, hogy a felhasználók keresése minél eredményesebb legyen, hogy visszatérő userekkel gazdagodjanak.

Tehát összetett algoritmusokat alkalmaznak annak érdekében, hogy a keresés mindig eredményes és hasznos legyen a felhasználók számára.

A vállalkozásoknál létfontosságú kérdés, hogy a keresőmotor hányadik találatként jeleníti meg a weboldalukat.

keresooptimalizalas seo

Bizonyított tény, hogy a legtöbb esetben az internetezők, csak a találati lista első, ritka esetben második oldaláig tekintik meg a találatokat.

Egyszerűen belátható, hogyha a potenciális fogyasztó az első néhány találat között megtalálja azt, amit keresett, nem fog tovább kutakodni, ezért fontos egy weboldal SEO-barát kialakítása.

A SEO marketing alkalmazásának tehát az a lényege, hogy a weboldaladat, és annak tartalmait úgy alakítod ki, hogy azt a Google algoritmusa egy-egy adott kulcsszóra történő keresés esetén relevánsnak és megbízhatónak értékelje.

Tegyük fel, hogy van két, szinte egyforma vállalkozás, az egyik a találati lista első oldalának első helyezettje, a másik pedig a második oldal végén lévő vállalkozás.

Mindkettő kiemelkedően jó szolgáltatást nyújt, minőségi munkát végez és jó áron dolgozik, azonban az internet korában a második vállalkozás bevétele le fog maradni a keresőmotor találati listájának első helyezettjétől.

A két említett vállalkozás között csak annyi a különbség, hogy a hátrébb sorolt vállalkozás talán a fennmaradásért küzd, míg az első találatok között megjelenő tisztában van a keresőoptimalizálás fogalmával és hatékonyabban alkalmazza a SEO-t.

A Hubspot 2020-as kutatása szerint:
„A piaci szereplők 64%-a aktívan foglalkozik a keresőoptimalizálással (SEO-val).”

Ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy az egyik konkurenciád is köztük van.

Álljon a te vállalkozásod a találati listák élén!

Olvass tovább és átfogó ismereteket szerezhetsz a SEO jelentéséről és sikeres alkalmazásáról!

 A SEO jelentése 2022-ben

A koronavírus-járvány következtében a médiafogyasztás még inkább eltolódott az online csatornák irányába.

Egyre több időt töltenek a felhasználók a kijelzők előtt, egyre többen és egyre bátrabban vásárolnak online.

A túlélés érdekében sok vállalkozás rákényszerült arra, hogy az online térben értékesítsen és tevékenykedjen.

Mit jelent a SEO a weboldalad sikeressége szempontjából?

A SEO 2022-ben az életben maradást jelentheti számos vállalkozás számára!

Egy jól optimalizált weboldal kialakítása a vállalkozásod sikerének meghatározó tényezője.

Egy ilyen weboldal több látogatót szerez magának, ez rövid úton több konverziót eredményez, ami egyértelműen hatással van az árbevételedre is.

Szerintem mostanra érted a SEO jelentését és jelentőségét.

mi az a seo - a seo jelentése

2. SEM vs SEO jelentése

A SEM és a SEO jelentése egyaránt a keresőmotor találataink marketing célú felhasználásához köthető fogalom, azonban a SEM egy tágabb kategória.

A SEM is egy mozaikszó, az angol search engine markeing kifejezésből ered, magyarul keresőmotor marketing, ami tulajdonképpen a keresőmotor találatainak marketing célú felhasználását jelenti.

A SEM, azaz keresőmotor marketing egyik eszköze tehát a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, a másik pedig a SEA (search engine advertising), azaz keresőmotor-hirdetés vagy elterjedtebb nevén PPC marketing.

sem vs seo

3. SEO vs Google Ads

A keresőmotor marketing (SEM) másik eszköze a SEA (search-engine-advertising), azaz keresőmotor-hirdetés.

A legnépszerűbb internetes kereső a Google, az itt folytatott SEA tevékenységet Google Ads hirdetéseknek hívjuk.

A keresőmotor fizettet hirdetéseivel gyorsan, de csak átmenetileg lehet befolyásolni a keresőmotor találati sorrendjét, így, ha hosszú távon láthatóak kívánunk lenni, ez mindenképpen egy magasabb költséggel járó marketing eszköz.
A SEO alkalmazásának egyik legnagyobb előnye, hogy hosszú távon képes kedvezően befolyásolni az adott weboldal elhelyezkedését a találati listában.

A SEO marketing alkalmazásának másik előnye, hogy alacsonyabb költségvetést igényel, hiszen csak az emberi erőforrást és szakértelmet kell megfizetni, ugyanakkor ez hosszabb távú befektetés, ezért több türelmet igényel.

Nézzünk egy leegyszerűsített példát:

Képzeld el, hogy egy művész vagy, és szeretnéd, ha a képeid láthatóak lennének egy galériában.

A galéria lehetővé teszi számodra, hogy egy időre kapj egy saját termet, azonban valahányszor a belép oda valaki (rákattint a hirdetésedre), vámot kell érte a galériának fizetned.

Csak addig lehetsz ott a galériában, ameddig vállalod a vám megfizetését (Google Ads).

Ezzel szemben, ha elkezded alkalmazni azokat a művészeti szabályokat (tegyük fel, hogy vannak ilyenek), amelyek által a galéria elég jónak értékeli a műveidet ahhoz, hogy vám nélkül is ott lehessenek, huzamosabb ideig helyet kaphatsz és csak azért kell fizetned, hogy valaki elmondja ezeket a szabályokat, vagy kiegészítse velük a festményeidet.

4. SEO audit jelentése

A professzionális keresőoptimalizálás mindig a weboldal elemzésével kezdődik.

Szívesen bíznád szakemberekre a weboldalad, de nem tudod milyen szempontok szerint válassz? Olvasd el tippjeinket a megfelelő marketing ügynökség kiválasztásához!

A megfelelő szakértelemmel rendelkező keresőoptimalizáló szakember a SEO audit során elemzi, hogy egy adott weboldal milyen hatékonysággal van optimalizálva a keresőmotorok számára.

Ez az átfogó átvilágítás többek között a következő területeket érinti:

  • A weboldal technikai állapota, meglévő kulcsszavak és kifejezések adatai:

Ellenőrzés a Search Console-ban és más SEO szoftverekben.

  • A kulcsszavak vizsgálata:

Kulcsszókutatás, konkurencia elemzés.

  • On-Page SEO:

MetaTitle, MetaDescription, URL-ek, képek nevei, H1, H2, stb.

  • Linkprofil elemzése:

A linkek száma és minősége, backlinkek és horgonyszövegek ellenőrzése.

  • Az oldalstruktúra ellenőrzése:

Logikusan épül-e fel a weboldal?

  • A tartalom vizsgálata:

Minden SEO-stratégia alapja a tartalom!

  • Felhasználói élmény elemzése:

A felhasználói élmény ma már fontos rangsorolási tényező.

  • Technikai tényezők:

Technikailag rendben van-e a weboldal?

  • Közösségi jelenlét elemzése:

A márka közösségi oldalakon való jelenléte és a követők aktivitása.

weboldal optimalizálása

5. SEO optimalizálás jelentése

Az auditot követően elkezdődhet a weboldal optimalizálása, marketinges köznyelven szólva SEO-zása.

A SEO optimalizálásának három fő területe van: technikai SEO, tartalmi SEO és a linképítés.

A keresőmotorok, mint például a Google ez alapján számtalan szempont alapján értékeli a weboldalakat, amelyek meghatározzák, hogy az adott cég vagy éppen a versenytársa jelenik meg a találati lista élén.

A SEO területei, azaz a keresőoptimalizálás során erre a három területre kell koncentrálnunk:

  1. Technikai SEO: a weboldal technikai felépítése, felhasználó barát-e a weboldal
  2. On-Page SEO: minőségi képi és szöveges tartalom, tudatos kulcsszó használat, stb.
  3. Off-Page SEO: linképítés, a weboldalra mutató linkek minősége

6. SEO beállítások lépésről lépésre

A SEO-zás első lépése mindig az oldal technikai beállításainak ellenőrzéséből és optimalizálásából áll, ezt Technikai SEO-nak nevezzük.

Ennek a legfontosabb elemei a gyorsaság a felhasználó-és mobilbarát kialakítás, a Google robotok általi átjárhatóság és az, hogy a Google tudja indexálni a weboldalt.

Ezt követi a weboldal szövegeinek, bejegyzéseinek, Meta adatainak, egyszóval tartalmainak optimalizálása, ez az On-page vagy tartalmi SEO.

Amikor a weboldal a keresőmotorok számára technikailag és a tartalom tekintetében is optimalizált, akkor megkezdődhet a linképítés.

A linképítést, azaz Off-page SEO-t a SEO-zás harmadik lépéseként érdemes kezelni, mivel a weboldalra mutató hivatkozások is elősegítik a weboldal fellelhetőségét.

Ezen területeket optimalizálva az adott weboldal nagyobb esélyekkel indul a Google rangsolása során.

Statisztikailag nézve, minél előrébb van a találati sorban egy weboldal, annál többen kattintanak rá és minden látogató a weboldalon egy újabb esély a konverzió megvalósulására.

Napjainkban a Google már azt is figyelembe veszi, hogy hányan kattintanak a weboldalra és mennyi időt töltenek ott.

Szeretnéd, ha a keresőoptimalizálás terhe lekerülne a válladról? Lépj velünk kapcsolatba és segítünk összekapcsolódni a célcsoportoddal!

mi a seo? - a seo jelentése

7. SEO cikkek

A keresőoptimalizált weboldalad fontos részét képezik a szakmai tartalmak, azaz a SEO cikkek. 

Tartalom marketingnek nevezzük az olyan szakmai írásokat, cikkeket, podcastokat, videó- és képanyagokat, melyek elsődleges célja az információ átadás és csak “rejtett” célja az értékesítés.

A SEO cikkek, tehát olyan szakmai tartalmak, amik bizonyítják a szakértelmedet, értéket teremtenek a fogyasztóidnak és feltétlenül szükségesek a weboldalad SEO-zásához.

Kiváncsi vagy a Cluster Media SEO cikkjeire? Olvasd el további érdekes és közérthető blogbejegyzésünket is!

A szakmai bejegyzéseidnek mindenképp érdemes tartalmaznia, azokat a kulcsszavakat, amire a potenciális fogyasztóid gyakran rákeresnek az interneten.

A kulcsszó kiválasztását minden esetben alapos, modern szoftverekkel és szakértelemmel végzett kulcsszókutatásnak kell megelőznie.

A kiválasztott kulcsszavaknak mindenképpen szerepelnie kell a tartalmaid címében, a title tag-ben, az alcímekben, a meta description-ben, a slugban, a bevezetésben, az Alt text-ben.
Idegenek számodra ezek a kifejezések?  A folytatásban igyekszünk mindent elmagyarázni!

Amennyiben nem lettél izgatott, hogy máris megtudhatod, mi a SEO slug jelentése, akkor azt javasoljuk, hogy bízd a Cluster Media profi csapatára weboldalad SEO beállításaid!

8. Mi az a Meta Title? A SEO title jelentése 

A SEO title jelentése magyarul SEO cím, de hazánkban is elterjedtebb a MetaTitle elnevezés. Tehát a SEO title jelentése gyakorlatilag megegyezik a Meta Title jelentésével.

Ahogy minden cím, úgy a SEO title is a tárgy megjelölésére és az érdeklődés felkeltésére szolgál.

Ahhoz, hogy a potenciális fogyasztóid az oldalad látogatóivá váljanak, elengedhetetlen, hogy olyan SEO címet válassz, ami felkelti a célcsoportod kíváncsiságát.

Azonban mindig vedd figyelembe azt, hogy a SEO title esetében nemcsak az a fontos, hogy a látogatók rákattintsanak, hanem az is, hogy megtalálják az oldaladat arra az adott kulcsszóra keresve, amelyről a tartalom szól.

Tehát, hogy a Google algoritmusa releváns és hasznos tartalomnak értékelje bejegyzésedet.

Ezért fontos, hogy a Google algoritmusa is releváns és hasznos tartalomnak értékelje bejegyzésedet.

Íme néhány SEO tipp…

  • A SEO címben szerepel a kulcsszó.
  • Lehetőleg a cím elején helyezkedik el a kulcsszó
  • 50 – 65 karakter van (az ennél hosszabb címek vége nem jelenik meg a találati listában.)
  • A SEO cím valóban tükrözi a hozzá kapcsolódó tartalmat

Extra SEO tipp: : A számokat és a különleges karaktereket tartalmazó címekre általában többen kattintanak. (például: 9 tipp, hogyan javíthatod a csapatod hatékonyságát)

SEO elemzés, SEO jelentése

9. SEO description jelentése 

A találati listában a Google a cím alatt megjelenít egy rövid összefoglalót, kivonatot a bejegyzésről, ez a Meta Description.

A Meta Description ideális esetben egy 135-150 karakter hosszúságú, érdeklődést felkeltő leírás, melynek célja, hogy tájékoztassa az olvasót arról, hogy milyen információt nyerhetnek az oldalunkól.

Fontos, hogy a kivonat ne legyen hosszabb a megengedett karakterszámnál és mindenképpen tartalmazzon legalább egy, de inkább több kulcsszót.

A megfelelően megírt Meta leírás a keresőoptimalizált szövegírás egyik alapvető eleme.

Ezek voltak tehát a keresőoptimalizálás legfontosabb alapelemei, azonban a Google algoritmusa ezen felül számos további ismert és titokzatos szempontot értékel a találatok rangsorolásánál, melyre ebben a cikkben nem tértünk ki.

10.  Mi az a SEO slug?

A SEO slug egy weboldal URL-jének azon része, amely elmagyarázza, hogy miről is szól az adott oldal.

A slug a domain név és adott esetben a kategória, majd az elválasztó jel (/) után következő rész az URL-ben.

Az URL ezen része megmutatja a Google-nek, illetve a felhasználóknak, hogy miről szól a tartalmad.

A SEO slugban érdemes az adott tartalomhoz kapcsolódó fő kulcsszót megjeleníteni.

A slug, ha nincs beállítva, automatikusan generálódik egy új oldal létrehozásakor, de módosítható a WordPress, vagy más tartalomkezelők felületén. Miért érdemes szerkeszteni?

  • Az URL ezen részével segíthetjük a Google-t, illetve a felhasználókat abban, hogy könnyebben értelmezzék az adott oldalunk tartalmát.
  • Az URL továbbá megjelenik a keresési találatok között és amennyiben a SEO slug tartalmazza a kulcsszót, az megkönnyíti a felhasználók választását a találatok között.
  • A kulcsszó megadása a slugban felhasználóbaráttá teszi a linket és ezáltal megbízhatóbb benyomást kelt az oldal, amelyre így szívesebben kattintanak a fogyasztók.

Tipp: Felejtsd el a hosszú, kacifántos linkeket! Egyrészt a SEO-d szempontjából nem előnyös, másrészt kevésbé tűnik tőle hitelesnek az oldalad.

Használj maximum 2 szavas slugokat, amelyek tartalmazzák a fő kulcsszavadat!

SEO optimalizálás

A SEO fogalma – Összefoglalás

Bejegyzésünkből megtudhattad a SEO fogalmát és jelentőségét, és mostanra biztosan tudod azt is, hogy az internet korában a keresőoptimalizálás mindazok számára ajánlott, akik hosszú távon szeretnék növelni vállalkozásuk bevételét és piaci pozícióját.


Cikkünkből részletes információt szerezhettél:

  1. A SEO fogalmáról és jelentéséről 2022-ben
  2. SEM vs SEO jelentéséről
  3. A SEO és a Google Ads használatáról
  4. A SEO auditról
  5. A SEO optimalizálás területeiről
  6. A SEO beállításokról lépésről lépésre
  7. A SEO cikkekről
  8. A MetaTitle-ről
  9. A Meta Description jelentéséről és használatáról
  10. A SEO slug jelentéséről

Olvashattál a keresőoptimalizálásról lépésről lépésre és megismerhetted a SEO területeit:

  • Technikai SEO
  • On-Page SEO
  • Off-Page SEO

Mostanra tisztában vagy vele, hogy a SEO általában a weboldal technikai felépítésének ellenőrzésével és beállításával kezdődik, ezt követi a tudatos kulcsszó használat és a minőségi képi és szöveges tartalmak előállítása, utolsó lépésként pedig a linképítés következik.

Bizonyára legelterjedtebb SEO fogalmak is ismerősen csengenek már számodra.

Sorainkat olvasva talán felmerült benned a kérdés, hogy a te vállalkozásod esetében milyen számszerűsíthető előnyökkel járna a SEO alkalmazása?

Kíváncsi vagy a mi eredményorientált SEO megoldásainkra? Lépj velünk kapcsolatba és tudd meg, hogy ügynökségünk milyen lehetőségeket lát weboldalad hatékony optimalizálására!

SEO jelentése - keresőoptimalizálás lépésről lépésre

 

Gyakran ismételt kérdések: 

 

Mi az a SEO? 
SEO jelentése angolul Search Engine Optimization, azaz keresőmotor optimalizálás, gyakran nevezik egyszerűen csak keresőoptimalizálásnak is.

 

Mi a SEO keresőoptimalizálás célja?
A SEO optimalizálás során az a cél, hogy a potenciális fogyasztók könnyebben rátaláljanak az oldalra azáltal, hogy a keresőmotor minél előbbre sorolja a weboldalt az organikus találatok listáján.

 

Milyen területei vannak a SEO optimalizálásnak?

  • Technikai SEO
  • On-Page SEO
  • Off-Page SEO