Biztosan hallottál már a SEO-ról, ha van weboldalad vagy éppen most tervezel létrehozni egyet.

Ha benned is felmerült már valaha a kérdés, hogy “Mi az a SEO?”, akkor a legjobb helyen jársz!

Írásunkból megtudhatod a SEO jelentését, megismerheted a legfontosabb SEO fogalmakat és a keresőoptimalizálás lépéseit és fő területeit.

1. A SEO jelentése

A SEO egy angol mozaik szó, melyet a search engine optimization kezdőbetűi alkotnak.

A SEO magyarul keresőmotor-optimalizálást jelent, azonban a hétköznapi nyelvben a rövidített formáját, azaz a keresőoptimalizálást használják.

A világ legnépszerűbb keresőmotorja egyértelműen a Google, de például a Yahoo! és a Bing is széles körben ismertek.

A keresőmotort napi szinten használja mindenki, aki internetezik.

Felhasználóként elvárjuk a keresőktől, hogy a keresésünk minél relevánsabb és megbízhatóbb találatokat eredményezzen.

Soha nem szabad elfelejteni, hogy a keresőmotoroknak is az az érdeke, hogy a felhasználók keresése minél eredményesebb legyen, hogy visszatérő userekkel gazdagodjanak.

Tehát összetett algoritmusokat alkalmaznak annak érdekében, hogy a keresés mindig eredményes és hasznos legyen a felhasználók számára.

A vállalkozásoknál létfontosságú kérdés, hogy a keresőmotor hányadik találatként jeleníti meg a weboldalukat.

weboldal SEO jelentése

Bizonyított tény, hogy a legtöbb esetben az internetezők, csak a találati lista első, ritka esetben második oldaláig tekintik meg a találatokat.

Egyszerűen belátható, hogyha a potenciális fogyasztó az első néhány találat között megtalálja azt, amit keresett, nem fog tovább kutakodni, ezért fontos egy weboldal SEO-barát kialakítása.

A SEO alkalmazásának tehát az a lényege, hogy a weboldaladat, és annak tartalmait úgy alakítod ki, hogy azt a Google algoritmusa egy-egy adott kulcsszóra történő keresés esetén relevánsnak és megbízhatónak értékelje.

Tegyük fel, hogy van két, szinte egyforma vállalkozás, az egyik a találati lista első oldalának első helyezettje, a másik pedig a második oldal végén lévő vállalkozás.

Mindkettő kiemelkedően jó szolgáltatást nyújt, minőségi munkát végez és jó áron dolgozik, azonban az internet korában a második vállalkozás bevétele le fog maradni a keresőmotor találati listájának első helyezettjétől.

A két említett vállalkozás között csak annyi a különbség, hogy a hátrébb sorolt vállalkozás talán a fennmaradásért küzd, míg az első találatok között megjelenő hatékonyabban alkalmazza a SEO-t.

A Hubspot 2020-as kutatása szerint:
„A piaci szereplők 64%-a aktívan foglalkozik a keresőoptimalizálással (SEO-val).”

Ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy az egyik konkurenciád is köztük van.

Álljon a te vállalkozásod a találati listák élén!

Olvass tovább és átfogó ismereteket szerezhetsz a SEO jelentéséről és sikeres alkalmazásáról!

 A SEO jelentése 2021-ben

A koronavírus-járvány következtében a médiafogyasztás még inkább eltolódott az online csatornák irányába.

Egyre több időt töltenek a felhasználók a kijelzők előtt, egyre többen és egyre bátrabban vásárolnak online.

A túlélés érdekében sok vállalkozás rákényszerült arra, hogy az online térben értékesítsen és tevékenykedjen.

Mit jelent a SEO a weboldalad sikerességének?

A SEO 2021-ben az életben maradást jelentheti számos vállalkozás számára!

Egy jól optimalizált weboldal kialakítása a vállalkozásod sikerének meghatározó tényezője.

Egy ilyen weboldal több látogatót szerez magának, ez rövid úton több konverziót eredményez, ami egyértelműen hatással van az árbevételedre is.

Szerintem mostanra érted a SEO jelentését és jelentőségét.

mi a seo

2. SEM vs SEO jelentése

A SEM és a SEO jelentése egyaránt a keresőmotor találataink marketing célú felhasználásához köthető fogalom, azonban a SEM egy tágabb kategória.

A SEM is egy mozaikszó, az angol search engine markeing kifejezésből ered, magyarul keresőmotor marketing, ami tulajdonképpen a keresőmotor találatainak marketing célú felhasználását jelenti.

A SEM, azaz keresőmotor marketing egyik eszköze tehát a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, a másik pedig a SEA (search engine advertising), azaz keresőmotor-hirdetés vagy elterjedtebb nevén PPC marketing.

sem vs seo

3. SEO vs Google Ads

A keresőmotor marketing (SEM) másik eszköze a SEA (search-engine-advertising), azaz keresőmotor-hirdetés.

A legnépszerűbb internetes kereső a Google, az itt folytatott SEA tevékenységet Google Ads hirdetéseknek hívjuk.

A keresőmotor fizettet hirdetéseivel gyorsan, de csak átmenetileg lehet befolyásolni a keresőmotor találati sorrendjét, így, ha hosszú távon láthatóak kívánunk lenni, ez mindenképpen egy magasabb költséggel járó marketing eszköz.
A SEO alkalmazásának egyik legnagyobb előnye, hogy hosszú távon képes kedvezően befolyásolni az adott weboldal elhelyezkedését a találati listában.

A SEO alkalmazásának másik előnye, hogy alacsonyabb költségvetést igényel, hiszen csak az emberi erőforrást és szakértelmet kell megfizetni, ugyanakkor ez hosszabb távú befektetés, ezért több türelmet igényel.

Nézzünk egy leegyszerűsített példát:

Képzeld el, hogy egy művész vagy, és szeretnéd, ha a képeid láthatóak lennének egy galériában.

A galéria lehetővé teszi számodra, hogy egy időre kapj egy saját termet, azonban valahányszor a belép oda valaki (rákattint a hirdetésedre), vámot kell érte a galériának fizetned.

Csak addig lehetsz ott a galériában, ameddig vállalod a vám megfizetését (Google Ads).

Ezzel szemben, ha elkezded alkalmazni azokat a művészeti szabályokat (tegyük fel, hogy vannak ilyenek), amelyek által a galéria elég jónak értékeli a műveidet ahhoz, hogy vám nélkül is ott lehessenek, huzamosabb ideig helyet kaphatsz és csak azért kell fizetned, hogy valaki elmondja ezeket a szabályokat, vagy kiegészítse velük a festményeidet.

4. SEO audit jelentése

A professzionális keresőoptimalizálás mindig a weboldal elemzésével kezdődik.

Szívesen bíznád szakemberekre a weboldalad, de nem tudod milyen szempontok szerint válassz? Olvasd el tippjeinket a megfelelő marketing ügynökség kiválasztásához!

A megfelelő szakértelemmel rendelkező keresőoptimalizáló szakember a SEO audit során elemzi, hogy egy adott weboldal milyen hatékonysággal van optimalizálva a keresőmotorok számára.

Ez az átfogó átvilágítás többek között a következő területeket érinti:

  • A weboldal technikai állapota, meglévő kulcsszavak és kifejezések adatai:

Ellenőrzés a Search Console-ban és más SEO szoftverekben.

  • A kulcsszavak vizsgálata:

Kulcsszókutatás, konkurencia elemzés.

  • On-Page SEO:

MetaTitle, MetaDescription, URL-ek, képek nevei, H1, H2, stb.

  • Linkprofil elemzése:

A linkek száma és minősége, backlinkek és horgonyszövegek ellenőrzése.

  • Az oldalstruktúra ellenőrzése:

Logikusan épül-e fel a weboldal?

  • A tartalom vizsgálata:

Minden SEO-stratégia alapja a tartalom!

  • Felhasználói élmény elemzése:

A felhasználói élmény ma már fontos rangsorolási tényező.

  • Technikai tényezők:

Technikailag rendben van-e a weboldal?

  • Közösségi jelenlét elemzése:

A márka közösségi oldalakon való jelenléte és a követők aktivitása.

SEO jelentése

5. SEO optimalizálás jelentése

Az auditot követően elkezdődhet a weboldal optimalizálása, marketinges köznyelven szólva SEO-zása.

A SEO optimalizálásának három fő területe van: technikai SEO, tartalmi SEO és a linképítés.

A keresőmotorok, mint például a Google ez alapján számtalan szempont alapján értékeli a weboldalakat, amelyek meghatározzák, hogy az adott cég vagy éppen a versenytársa jelenik meg a találati lista élén.

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás során az alábbi három területre érdemes koncentrálni:

  1. Technikai SEO: a weboldal technikai felépítése, felhasználó barát-e a weboldal
  2. On-Page SEO: minőségi képi és szöveges tartalom, tudatos kulcsszó használat, stb.
  3. Off-Page SEO: linképítés, a weboldalra mutató linkek minősége

6. SEO beállítások lépésről lépésre

A SEO-zás első lépése mindig az oldal technikai beállításainak ellenőrzéséből és optimalizálásából áll, ezt Technikai SEO-nak nevezzük.

Ennek a legfontosabb elemei a gyorsaság a felhasználó-és mobilbarát kialakítás, a Google robotok általi átjárhatóság és az, hogy a Google tudja indexálni a weboldalt.

Ezt követi a weboldal szövegeinek, bejegyzéseinek, Meta adatainak, egyszóval tartalmainak optimalizálása, ez az On-page vagy tartalmi SEO.

Amikor a weboldal a keresőmotorok számára technikailag és a tartalom tekintetében is optimalizált, akkor megkezdődhet a linképítés.

A linképítést, azaz Off-page SEO-t a SEO-zás harmadik lépéseként érdemes kezelni, mivel a weboldalra mutató hivatkozások is elősegítik a weboldal fellelhetőségét.

Ezen területeket optimalizálva az adott weboldal nagyobb esélyekkel indul a Google rangsolása során.

Statisztikailag nézve, minél előrébb van a találati sorban egy weboldal, annál többen kattintanak rá és minden látogató a weboldalon egy újabb esély a konverzió megvalósulására.

Napjainkban a Google már azt is figyelembe veszi, hogy hányan kattintanak a weboldalra és mennyi időt töltenek ott.

Szeretnéd, ha a keresőoptimalizálás terhe lekerülne a válladról? Lépj velünk kapcsolatba és segítünk összekapcsolódni a célcsoportoddal!

mi a seo?

7. SEO cikkek

A keresőoptimalizált weboldalad fontos részét képezik a szakmai tartalmak.

Tartalom marketingnek nevezzük az olyan szakmai írásokat, cikkeket, podcastokat, videó- és képanyagokat, melyek elsődleges célja az információ átadás és csak “rejtett” célja az értékesítés.

A szakmai tartalmak bizonyítják a szakértelmedet, értéket teremtenek a fogyasztóidnak és feltétlenül szükségesek a weboldalad SEO-zásához.

Kiváncsi vagy a Cluster Media szakmai tartalmaira? Olvasd el további érdekes és közérthető blogbejegyzésünket is!

A szakmai bejegyzéseidnek mindenképp érdemes tartalmaznia, azokat a kulcsszavakat, amire a potenciális fogyasztóid gyakran rákeresnek az interneten.

A kulcsszó kiválasztását minden esetben alapos, modern szoftverekkel és szakértelemmel végzett kulcsszókutatásnak kell megelőznie.

A kiválasztott kulcsszavaknak mindenképpen szerepelnie kell a tartalmaid címében, a title tag-ben, az alcímekben, a meta description-ben, a slugban, a bevezetésben, az Alt text-ben.
Idegenek számodra ezek a kifejezések?  A folytatásban igyekszünk mindent elmagyarázni!

Amennyiben nem lettél izgatott, hogy máris megtudhatod, mi a SEO slug jelentése, akkor azt javasoljuk, hogy bízd a Cluster Media profi csapatára weboldalad SEO beállításaid!

8. Mi a SEO cím, azaz MetaTitle

Sokan SEO címnek nevezik, és némely WordPress bővítményben is SEO title-ként szerepel a MetatTitle, amely esetében igaz az az általános szabály, hogy a cím a tárgy megjelölésére és az érdeklődés felkeltésére szolgál.

Ahhoz, hogy a potenciális fogyasztóid az oldalad látogatóivá váljanak, elengedhetetlen, hogy olyan SEO címet válassz a bejegyzésednek, amely által a célcsoportod kíváncsivá válik.

Azonban mindig vedd figyelembe azt, hogy a SEO cím esetében nemcsak az a fontos, hogy a látogatók rákattintsanak, hanem az is, hogy megtalálják az oldaladat arra az adott kulcsszóra keresve, amelyről a tartalom szól.

Tehát, hogy a Google algoritmusa releváns és hasznos tartalomnak értékelje bejegyzésedet.

A Google értékeli, ha:

  • A SEO címben szerepel a kulcsszó.
  • Lehetőleg a cím elején helyezkedik el a kulcsszó
  • 50 – 65 karakter van (az ennél hosszabb címek vége nem jelenik meg a találati listában.)
  • A SEO cím valóban tükrözi a hozzá kapcsolódó tartalmat

Tipp: A számokat és a különleges karaktereket tartalmazó címekre általában többen kattintanak. (például: 9 tipp, hogyan javíthatod a csapatod hatékonyságát)

SEO marketing jelentése

9. SEO description jelentése 

A találati listában a Google a cím alatt megjelenít egy rövid összefoglalót, kivonatot a bejegyzésről, ez a Meta Description.

A Meta Description ideális esetben egy 135-150 karakter hosszúságú, érdeklődést felkeltő leírás, melynek célja, hogy tájékoztassa az olvasót arról, hogy milyen információt nyerhetnek az oldalunkól.

Fontos, hogy a kivonat ne legyen hosszabb a megengedett karakterszámnál és mindenképpen tartalmazzon legalább egy, de inkább több kulcsszót.

A megfelelően megírt Meta leírás a keresőoptimalizált szövegírás egyik alapvető eleme.

Ezek voltak tehát a keresőoptimalizálás legfontosabb alapelemei, azonban a Google algoritmusa ezen felül számos további ismert és titokzatos szempontot értékel a találatok rangsorolásánál, melyre ebben a cikkben nem tértünk ki.

10.  Mi az a SEO slug?

A SEO slug egy weboldal URL-jének azon része, amely elmagyarázza, hogy miről is szól az adott oldal.

A slug a domain név és adott esetben a kategória, majd az elválasztó jel (/) után következő rész az URL-ben.

Az URL ezen része megmutatja a Google-nek, illetve a felhasználóknak, hogy miről szól a tartalmad.

A SEO slugban érdemes az adott tartalomhoz kapcsolódó fő kulcsszót megjeleníteni.

A slug, ha nincs beállítva, automatikusan generálódik egy új oldal létrehozásakor, de módosítható a WordPress, vagy más tartalomkezelők felületén. Miért érdemes szerkeszteni?

  • Az URL ezen részével segíthetjük a Google-t, illetve a felhasználókat abban, hogy könnyebben értelmezzék az adott oldalunk tartalmát.
  • Az URL továbbá megjelenik a keresési találatok között és amennyiben a SEO slug tartalmazza a kulcsszót, az megkönnyíti a felhasználók választását a találatok között.
  • A kulcsszó megadása a slugban felhasználóbaráttá teszi a linket és ezáltal megbízhatóbb benyomást kelt az oldal, amelyre így szívesebben kattintanak a fogyasztók.

Tipp: Felejtsd el a hosszú, kacifántos linkeket! Egyrészt a SEO-d szempontjából nem előnyös, másrészt kevésbé tűnik tőle hitelesnek az oldalad.

Használj maximum 2 szavas slugokat, amelyek tartalmazzák a fő kulcsszavadat!

A SEO fogalma – Összefoglalás

Bejegyzésünkből megtudhattad a SEO fogalmát és jelentőségét, és mostanra biztosan tudod azt is, hogy az internet korában a keresőoptimalizálás mindazok számára ajánlott, akik hosszú távon szeretnék növelni vállalkozásuk bevételét és piaci pozícióját.


Cikkünkből részletes információt szerezhettél:

  1. A SEO fogalmáról és jelentéséről 2021-ben
  2. SEM vs SEO jelentéséről
  3. A SEO és a Google Ads használatáról
  4. A SEO auditról
  5. A SEO optimalizálás területeiről
  6. A SEO beállításokról lépésről lépésre
  7. A SEO cikkekről
  8. A MetaTitle-ről
  9. A Meta Description jelentéséről és használatáról
  10. A SEO slug jelentéséről

Olvashattál a keresőmotor marketing legfőbb eszközeiről és megismerted SEO legfőbb területeit:

  • Technikai SEO
  • On-Page SEO
  • Off-Page SEO

Mostanra tisztában vagy vele, hogy a SEO általában a weboldal technikai felépítésének ellenőrzésével és beállításával kezdődik, ezt követi a tudatos kulcsszó használat és a minőségi képi és szöveges tartalmak előállítása, utolsó lépésként pedig a linképítés következik.

Bizonyára legelterjedtebb SEO fogalmak is ismerősen csengenek már számodra.

Sorainkat olvasva talán felmerült benned a kérdés, hogy a te vállalkozásod esetében milyen számszerűsíthető előnyökkel járna a SEO alkalmazása?

Kíváncsi vagy a mi eredményorientált SEO megoldásainkra? Lépj velünk kapcsolatba és tudd meg, hogy ügynökségünk milyen lehetőségeket lát weboldalad hatékony optimalizálására!

SEO jelentése