- Úgy érzed, hogy előnyödre válna, ha egy kreatív ügynökség bevonásával folytatnád a munkát, de még nem határoztad el magad?
- Nehezen szervezed ki a kezedben tartott feladatokat?
- Nem tudod, hol van az a pont, ahonnan már egy külsős segítségére van szükséged?
Olvasd el, mi az az 5 jel, ami miatt érdemes megfontolnod egy ügynökség felkeresését!
Cikkünkben bevezetünk titeket a kreatív ügynökségek világába.
Megtudhatjátok, hogy…
… mivel is foglalkozik pontosan egy ügynökség
… mikor érdemes kreatív ügynökséghez fordulnotok.
A kreatív ügynökség fogalma
A kreatív ügynökség (creative agency) fogalma biztosan ismerősen cseng számodra is.
Talán logikus, hogy „a kreatív kreatívokat kreáló kreatív kreatívok” dolgoznak a média és kreatív ügynökségekben.
Mit is jelent ez a gyakorlatban?
Ezt a kreatív megfogalmazást Joshua Ferris könyvében olvashatjuk, ha nála kevésbé szellemesen szeretnénk meghatározni a kreatív ügynökség fogalmát és szerepkörét, az valahogy így szólna: az ötletes anyagokat készítő, fantáziadús szakemberek munkahelye a kreatív ügynökség.
Az ügynökségeknél általában két nagy csoportra szokták osztani a szakembereket az ügyfélkapcsolatokért felelős (accountok) és a kreatívok.
Az előbbiek hidat képeznek az ügyfelek és a kreatív szakemberek között, információ áramlással segítik a gördülékeny munkát.
Találd meg a számodra legjobb kreatív ügynökséget cikkünk szempontjai segítségével!
A kreatív ügynökségek feladatai
Miben számíthatsz a kreatív ügynökségekre?
A kreatív ügynökségek többféle szolgáltatást kínálnak ügyfeleik számára, például:
- márkaépítés és stratégia alkotás
- az értékesítés támogatása
- szövegírás
- SEO beállítások
- vizuális tartalomgyártás
- közösségi média menedzsment
- PPC kampányok tervezése és lebonyolítása
- webfejlesztés és optimalizálás
Attól tartasz, hogy senki nem ismeri olyan jól a márkádat és a termékeidet, mint te magad?
Ebben biztosan igazad van!
Azonban egy kreatív marketing ügynökség felkeresése új nézőpontot és színt vihet a márkáddal kapcsolatos kommunikációdba.
A Cluster Media csapata például első körben mindig feltérképezi vállalatod lehetőségeit és nehézségeit, majd ezek mentén készít személyre szabott stratégiát, hogy a leghatékonyabb megoldásokat és szolgáltatásokat kínálja.
Mikor forduljak kreatív ügynökséghez – 1. jel
Erőforráshiánnyal szembesültetek
Az első jel, ami arra mutat, hogy mindenképp érdemes megfontolnod egy kreatív marketing ügynökség felkeresését az, ha úgy érzed egy vagy több kreatív területen kifogytatok a munkaerőből.
Hiszen a leterhelt kollégák bizonyára nem lesznek olyan találékonyak és hatékonyak, mint egy média és kreatív ügynökség szakemberei, nem beszélve arról, hogy egy ügynökségnél több terület szakértői ülnek össze tárgyalni a projekted megvalósítása előtt.
Az is előfordulhat, hogy átmeneti erőforrás bevonásával is jelentős eredményeket érhetsz el, ha a megfelelő időben, kellő intenzitással vagy jelen az egyes csatornákon.
Mikor forduljak kreatív ügynökséghez – 2. jel
Rebranding folyamatokon mentek keresztül
Minden vállalkozás életében vannak olyan fordulópontok, megújulások és új fejezetek, amelyek hosszú távon határozzák meg a vállalat életét.
Éppen egy ilyen változás előtt állsz? Ne bízd megérzésekre és ösztönökre a céged vagy márkád megújult arcát!
A legnagyobb hiba, amit ilyenkor elkövethetsz, hogy te akarod eldönteni, hogy mi kell a vásárlóidnak.
Egy külsős cég azonban képes arra, hogy laikus szemmel nézzen a vállalatodra és a kutatások eredményeit is objektív szempontok alapján mérlegelje.
Ha rebrandingre van szükséged, rettentően fontos az új üzenet piacképes megfogalmazása, amit csakis akkor érhetsz el, ha valóban rászánod magad arra, hogy feltérképezd, mi zajlik a piacon.
Ha erre nincs időd, vagy úgy érzed, elakadtál az ötletek megvalósításában, fordulj egy kreatív ügynökséghez, akik tudni fogják, milyen szempontok alapján határozzák meg a buyer personádat, majd az alapján a célcsoportodnak szóló megfelelő üzenetet.
Kíváncsi vagy a Cluster Media megoldásaira? Nézz szét a weboldalunkon!
Mikor forduljak kreatív ügynökséghez – 3. jel
Új mérföldkő áll előttetek
Minden cég életében eljön az a pont, amikor egy új formába öntött jelenléttel kíván részt venni a piacon.
Legyen az egy új termék, új márka vagy egy új weboldal létrehozása, az aprólékos tervezés folyamatai itt sem hanyagolhatók el.
Ne érd be félmegoldásokkal!
A tervezésben és a kivitelézésben is segítségedre lehet egy külsős, megbízható ügynökség, hogy zökkenőmentes legyen az indulás!
Mikor forduljak kreatív ügynökséghez – 4. jel
Kifogytatok az ötletekből vagy felpezsdítenétek az irányt
Előfordulhat, hogy egy idő után szűk látókörű lesz a csapat, hiszen annyira elmerültetek a termékek ismeretében, hogy már nem tudtok olyan üzeneteket megfogalmazni, amelyek egy kívülálló számára is érthető és hasznos információval szolgálnak.
Ha úgy érzed, megrekedtetek a növekedésben, vagy kifogytatok a jó ötletekből, egy kreatív ügynökséggel egy új és izgalmas irányba kanyarodhat a marketingetek.
Mikor forduljak kreatív ügynökséghez – 5. Jel
„Egyszerűen nem működik valami”
- Úgy érzed mindent megteszel a sikeres kommunikáció érdekében?
- Rendszeres, kreatív, informatív és igényes tartalommal kommunikálsz a célcsoportod által népszerű csatornákon, de nem jönnek az eredmények?
- A befektetett erőforrások nem térülnek meg?
Elképzelhető, hogy csak egy UX elemzés és egy konverzióoptimalizálás választ el a sikertől.
Nem mondanak sokat számodra ezek a kifejezések?
Egy marketing cég abban is segítségedre lehet, hogy feltárjátok a probléma gyökerét!
Miből tudhatod, hogy megtaláltad a számodra legjobb kreatív ügynökséget?
Budapesti kreatív ügynökségekből nincs hiány, azonban a vállalkozásod számára legjobb marketing ügynökséget nem könnyű felkutatni.
Miből tudhatod, ha sikerült megtalálnod az igazit és hosszú távon sikeres és jövedelmező kapcsolat előtt álltok?
Figyelj a következő jelekre:
- a kiválasztott marketing ügynökség betartja a kitűzött határidőket
- könnyen kapcsolatba tudsz velük lépni, akár telefonon is
- minden e-mailed rövid időn beül érdemi megválaszolásra kerül
- a kreatív ügynökség nyitott a közös ötletelésre is
- minden hónapban átlátható, pontos elszámolást kapsz tőlük
- a kreatív marketing ügynökég sajátjának tekinti az egyeztetett vállalati céljaidat
- az együttműködés kézzel fogható eredményei már az elején megmutatkoznak
Olvasd el a Marketing ügynökség kiválasztása című cikkünket és találd meg a számodra legjobb kreatív marketing ügynökséget!
Kreatív Ügynökségek – Összefoglalás
Bízunk benne, hogy írásunk hasznosnak bizonyult számodra és mostanra tisztában vagy a kreatív ügynökségek fogalmával, a média-, és a reklámügynökségek feladataival és azzal, hogy mely esetekben érdemes felkeresned egy marketing ügynökséget.
Azt javasoljuk, fontold meg a közös munkát, ha a következő jeleket tapasztalod vállalkozásodban:
- Erőforráshiánnyal szembesültetek
- Rebranding folyamatokon mentek keresztül
- Új mérföldkő bevezetése előtt álltok
- Kifogytatok az ötletekből vagy felpezsdítenétek az irányt
- „Egyszerűen nem működik valami”
Találd meg a vállalkozásod számára legjobb kreatív marketing ügynökséget és bízd a számodra terhes feladatokat azokra, akik profik ezen a területen!